Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20867/thm.12.2.8
UTJECAJ NACIONALNE KULTURE NA KORPORATIVNU KULTURU U GLOBALNIM HOTELSKIM KOMPANIJAMA
Zdenko Cerović
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Amelia Tomašević
; Zagreb Tourist Bord, Croatia
Sažetak
Nacionalna kultura je sustav pretpostavki, vrijednosti i normi koji su zajednički jednoj nacionalnoj grupi, a korporativna kultura je zbir vjerovanja, normi i vrijednosti koje dijeli većina zaposlenih u poduzeću. I nacionalna i korporativna kultura odražavaju se na način rukovođenja i komuniciranja sa zaposlenicima. Nacionalna kultura utječe na korporativnu kulturu, ali dugoročno i korporativna kultura može utjecati na nacionalnu kulturu. Jake korporativne kulture mogu zatomiti nacionalnu kulturu kroz sustav standardizacije cjelokupnog poslovanja, što u međunarodnim kompanijama predstavlja i element prepoznatljivosti brenda na kojem se gradi kompetitivna prednost. Globalne hotelske kompanije koje postavljaju menadžment i menadžerske strukture u hotelima u raznim krajevima svijeta, često se suočavaju s problemima koji proizlaze iz različitosti vlastite korporativne kulture i nacionalnih kultura lokalnog stanovništva. Efikasnost poslovanja ovisit će o načinu i vještini savladavanja tih problema.
Utjecaj nacionalnih i često lokalnih kultura može imati pozitivne utjecaje na korporativnu kulturu hotelske korporacije i utjecati na formiranje veoma uspješnih hotelskih sustava hotelske usluge koja je često veoma dobro prihvaćena na turističkom tržištu, ali može dovesti i do potencijalnih nesporazum ai do suprotnih učinaka. U radu se istražuju elementi nacionalne kulture koji mogu imati različite utjecaje na korporacijske kulture. U radu se polazi od preTpostavke de globalne hotelske korporacije često nailaze na velike kulturološke i socijalne razlike u pojedinim destinacijama gdje imaju svoje poslovne interese. Model istraživanja su hotelske korporacijske kulture u hrvatskim, europskim i svjetskim hotelima i njihovim korporacijama kojima pripadaju.
Ključne riječi
nacionalna kultura; korporativna kultura; hotel; globalne hotelske kompanije
Hrčak ID:
181227
URI
Datum izdavanja:
30.12.2006.
Posjeta: 2.122 *