Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20867/thm.12.2.11

BENCHMARKING I UPRAVLJANJE KVALITETOM TURISTIČKIH DESTINACIJA

Dobrica Jovičić ; Faculty of Mathematics and Natural Sciences, University of Niš, Serbia,
Vanja Ivanović ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 382 Kb

str. 123-134

preuzimanja: 495

citiraj


Sažetak

U uvjetima sve veće konkurencije na tržištu, proces samo-ocjenjivanja je jedan od najvećih izazova za menadžere poduzeća i drugih organizacija. Spomenuti proces oslikava bit benchmarking-a: vidi što drugi rade da bi postao najbolji. Složenost i značaj definiranja kvalitete u turizmu nameće potrebu stalnog praćenja tržišnih trendova, iz čega proizlazi i neophodnost stalne usporedbe sa najboljim konkurentima na globaliziranom turističkom tržištu. Uvid u raspoloživu literaturu pokazuje da se benchmarking modeli u turizmu mogu svrstati u dvije glavne grupe: hotelski modeli i destinacijski modeli, koji su predmet ovog rada.
Kontinuirano praćenje percepcije turista o performansama turističkih destinacija ima važnu ulogu u ocjeni i međusobnom uspoređivanju destinacija i kvalitete njihove ponude koju plasiraju na tržištu. U skladu sa tim, u radu je naglasak stavljen na metode benchmarking-a zasnovane na praćenju i mjerenju zadovoljstva turista, kao bitnog instrumenta za upravljanje potpunom kvalitetom turističkih destinacija.

Ključne riječi

benchmarking; menadžment; kvaliteta; turizam; destinacija

Hrčak ID:

181230

URI

https://hrcak.srce.hr/181230

Datum izdavanja:

30.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.374 *