Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20867/thm.12.2.21

ZNAČAJ MENADŽMENTA ODNOSA S JAVNOŠĆU U MALIM HOTELIMA

Ines Milohnić orcid id orcid.org/0000-0001-7487-4286 ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 428 Kb

str. 231-243

preuzimanja: 3.625

citiraj


Sažetak

U ovom se radu istražuje međuzavisnost odnosa s javnošću i konkurentskih prednosti na temelju opsežnih intervjua s 60 menadžera malih hotela u Hrvatskoj. Cilj je ovog istraživanja utvrditi načine i mogućnosti implmentacije odnosa s javnošću kao jedne od funkcije upravljanja koja pruža mogućnost prilagodbe mijenama i potrebama suvremenog tržišta. U svom prvom dijelu istraživanje je obuhvatilo kvalitativnu ocjenu implementacije
odnosa s javnošću u okvirima strategije komunikacije u poslovanju malih hotela u Hrvatskoj. Drugi dio istraživanja odnosi se na određenje mjesta i uloge konkurentskih prednosti u poslovanju malih hotela u kontekstu mjerenja utjecaja odnosa s javnošću na povećanje konkurentskih prednosti malih hotela u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo da menadžment malih hotela vrlo rijetko koristi odnose s javnošću kao oblik kontinuiranog djelovanja s ciljem promoviranja odmora, ne shvaćajući da je to način kojim se može bolje i uspješnije obavljati vlastita djelatnost. Kao razloge zatečenom stanju moguće je istaknuti i nemogućnost pojedinačnog pozicioniranja malih hotela kao rezultat nedostatka financijskih sredstava, općih i
specijalističkih znanja, kao i drugih mogućnosti. Korištenjem jednostavne i multiple regresijske analize dokazuje se teza o jakom utjecaju odnosa s javnošću na povećanje konkurentskih prednosti malih hotela u Hrvatskoj, te se iznose činjenice i prijedlozi mjera implementacije odnosa s javnošću u poslovanju malih hotela u sa svrhom povećanja konkurentskih prednosti. Istraživanje je pokazalo kako menadžment odnosa s javnošću doprinosi ovladavanju procesima donošenja određenih strategija i oblikovanja poslovnih politika za poboljšanje konkurentskih prednosti u poslovnim objektima koji djeluju u tržišnim uvjetima.

Ključne riječi

menadžment odnosa s javnošću; konkurentske prednosti; mali hoteli; implementacija

Hrčak ID:

181280

URI

https://hrcak.srce.hr/181280

Datum izdavanja:

30.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.763 *