Pregledni rad
https://doi.org/10.20867/thm.12.2.21
ZNAČAJ MENADŽMENTA ODNOSA S JAVNOŠĆU U MALIM HOTELIMA
Ines Milohnić
orcid.org/0000-0001-7487-4286
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
U ovom se radu istražuje međuzavisnost odnosa s javnošću i konkurentskih prednosti na temelju opsežnih intervjua s 60 menadžera malih hotela u Hrvatskoj. Cilj je ovog istraživanja utvrditi načine i mogućnosti implmentacije odnosa s javnošću kao jedne od funkcije upravljanja koja pruža mogućnost prilagodbe mijenama i potrebama suvremenog tržišta. U svom prvom dijelu istraživanje je obuhvatilo kvalitativnu ocjenu implementacije
odnosa s javnošću u okvirima strategije komunikacije u poslovanju malih hotela u Hrvatskoj. Drugi dio istraživanja odnosi se na određenje mjesta i uloge konkurentskih prednosti u poslovanju malih hotela u kontekstu mjerenja utjecaja odnosa s javnošću na povećanje konkurentskih prednosti malih hotela u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo da menadžment malih hotela vrlo rijetko koristi odnose s javnošću kao oblik kontinuiranog djelovanja s ciljem promoviranja odmora, ne shvaćajući da je to način kojim se može bolje i uspješnije obavljati vlastita djelatnost. Kao razloge zatečenom stanju moguće je istaknuti i nemogućnost pojedinačnog pozicioniranja malih hotela kao rezultat nedostatka financijskih sredstava, općih i
specijalističkih znanja, kao i drugih mogućnosti. Korištenjem jednostavne i multiple regresijske analize dokazuje se teza o jakom utjecaju odnosa s javnošću na povećanje konkurentskih prednosti malih hotela u Hrvatskoj, te se iznose činjenice i prijedlozi mjera implementacije odnosa s javnošću u poslovanju malih hotela u sa svrhom povećanja konkurentskih prednosti. Istraživanje je pokazalo kako menadžment odnosa s javnošću doprinosi ovladavanju procesima donošenja određenih strategija i oblikovanja poslovnih politika za poboljšanje konkurentskih prednosti u poslovnim objektima koji djeluju u tržišnim uvjetima.
Ključne riječi
menadžment odnosa s javnošću; konkurentske prednosti; mali hoteli; implementacija
Hrčak ID:
181280
URI
Datum izdavanja:
30.12.2006.
Posjeta: 4.763 *