Stručni rad
https://doi.org/10.20867/thm.7.1-2.4
NASTAVNE METODE U STRANOM JEZIKU KOJE ODRASLI POLAZNICI NE VOLE
Brigita Bosnar-Valković
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
Odrasli su zahtjevna skupina za učenje stranog jezika. Moj uzorak u upitniku je sačinjavalo 20 odraslih učenika njemačkog jezika u hotelijerstvu i turizmu - lažni početnici i učenici na srednjem stupnju. Upitnik koji su morali ispuniti sastojao se od dvanaest pitanja obzirom na metode podučavanja njemačkog jezika koje im se ne sviđaju ili koje bi najradije eliminirali iz procesa poučavanja. Oni prvenstveno očekuju da učenje bude aktivnost oslobođena stresa. Da bi se to postiglo, najveći dio materijala se mora savladati u razredu, jer im je teško uskladiti obaveze kod kuće s onima na poslu i s učenjem. U udžbenicima neke informacije ipak trebaju biti na materinjem jeziku što studentu daje izvjesni osjećaj sigurnosti. Igre po ulogama i ponavljanje materijala s audio kazete su za ovu skupinu učenika veoma stresni. Gledanje video kazeta ih, naprotiv, relaksira. Sigurno još ima i drugih stvari koje odrasli učenici ne vole i vrlo ih je korisno o tome pitati. Što više znamo o sklonostima i nesklonostima učenika, tim uspješniji će biti proces poučavanja i usvajanja
vještina na stranom jeziku.
Ključne riječi
strani jezik; metode poučavanja; učenje bez stresa; što odrasli učenici vole i ne vole; uspješan proces usvajanja vještina stranog jezika
Hrčak ID:
181675
URI
Datum izdavanja:
30.12.2001.
Posjeta: 1.489 *