Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20867/thm.7.1-2.5

KREATIVNOST I TEHNIKE ODLUČIVANJA U HOTELIJERSTVU HRVATSKE

Igor Brajdić ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Helena Vulić ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 2.721 Kb

str. 53-64

preuzimanja: 931

citiraj


Sažetak

Vještine kreativnog mišljenja imaju osobitu važnost za svako stvaranje. Njihova primjena u modemom menadžmentu ima presudnu ulogu. Današnje poslovanje karakteriziraju brze promjene, jako razvijena konkurencija i sve veća informatiziranost. Svaka konačna odluka uključuje i suradnju intuitivne strane naše svijesti. Kako bi se kreativno rješavali problemi, dizajnirane su posebne metode za poticaj kreativnog mišljenja i prevladavanje zapreka kod samog rješavanja problema. Iako su kreativnost i inovativnost individualni fenomeni, unutar grupnih metoda ideje i misli djeluju kao okidači, pa se smatraju kao kooperativni fenomeni.
Obzirom na njihovu znakovitost modemom menadžmentu uopće, važno je ustanoviti, imaju li i u kojoj mjeri te metode svoje mjesto u menadžmentu hotelijerstva kao okosnice turističke djelatnosti. U tom smislu, uz ispitivanje opće uloge tih metoda u hotelijerstvu, provedena sa dva empirijska istraživanja sa ciljem ustanovljavanja stupnja kreativnosti menadžera u dijelu hotelske ponude. Jednim istraživanjem ispitano je kakav je stupanj primjene tehnika odlučivanja kod menadžera u hotelijerstvu, a u drugom mišljenje zaposlenika o stupnju kreativnosti njihovih nadređenih menadžera. Istraživanja su pokazala izrazito nizak stupanj inovativnosti menadžmenta i slabu primjenu tehnika odlučivanja u hrvatskom hotelijerstvu.

Ključne riječi

kreativnost; tehnike odlučivanja; hotelijerstvo

Hrčak ID:

181693

URI

https://hrcak.srce.hr/181693

Datum izdavanja:

30.12.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.095 *