Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.20867/thm.4.2.2

Sociokulturni čimbenici odabira turističke destinacije

Boris Banovac ; Faculty of Law, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Željko Boneta ; High school "A. Mohorovičić", Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 2.904 Kb

page 273-282

downloads: 1.316

cite


Abstract

U radu se razmatra utjecaj socio-kultumih čimbenika na odluke turista o odabiru turističke destinacije. Pozornost autora je prvenstveno usmjerena na raščlambu sociološkog backgrounda kojeg čine "nekontrolirane varijable marketinga", a bitne su za segmentaciju turističkog proizvoda destinacije. Rad se sastoji od dva dijela. Uvodni, teorijski dio predstavlja analizu procesa modernizacije i socio-kultumog okruženja u kojem se uobličuju stavovi, aspiracije i potrebe što utječu na turističko ponašanje. U drugom, empirijskom dijelu autori analiziraju rezultate longitudinalnog istraživanja socio-kultumih aspekata turističke potražnje što je provedeno u razdoblju od 1994. do 1997. godine u hotelima na području Istarske
županije. Utjecaj sredstava promidžbe na odluku o odabiru Istre kao turističke destinacije razmatra se u korelaciji sa socio-kultumim i demografskih varijablama kao što su: spol, dob, stručna sprema, zanimanje. Poseban aspekt istraživanja predstavlja analiza slogana koji po mišljenju turista najbolje izražavaju osobitosti turističkog proizvoda Istre, čime je u analizu uključena doživljajna dimenzija Istre kao turističke destinacije.

Keywords

turistička destinacija; promidžba hotela; socio-kultumi utjecaj; promidžbeni slogani

Hrčak ID:

182021

URI

https://hrcak.srce.hr/182021

Publication date:

30.12.1998.

Article data in other languages: english

Visits: 2.906 *