Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.3.2.8

Turizam: spoj izvornoga i modernoga

Darko Vlahović ; Hrvatska gospodarska komora, Županijska komora Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.017 Kb

str. 303-310

preuzimanja: 373

citiraj


Sažetak

Neki danas naglašavaju da je za uspjeh u turističkom biznisu važno propisivanje i primjena određenih standarda, kao da time nestaje sumnja u kvalitetu zadovoljavanja turističkih zahtjeva. S druge strane, naglašen je trend razvoja prema "doživljajnom tipu" turizma, gdje je u središtu pozornosti emotivna vrijednost turističkoga boravka, tj. odmor sa smislom.
S obzirom na sve teškoće i nastale disproporcije, nužne su promjene u nas uvjet za probijanje prema novoj turističkoj budućnosti. No, valja pritom naći ravnotežu između "starih" vrijednosti i modernoga načina poslovanja, s pravilnom koncepcijom razvoja.
U tom smislu autor ispituje u ovom radu potrebu prihvaćanja one nevidljive niti između tradicionalnoga i modernoga, te njihova neprekidnoga prožimanja.
Zauzima se za kreativnu primjenu stranih iskustava, a ne za jednostavno preslikavanje. Hrvatskoj su potrebni pozitivni uzori, ali ne tako da se zanemaruju mogućnosti vlastita stvaralačkoga duha i presijecaju veze sa svojom tradicijom. Globalizacija je kao proces velik izazov za hrvatski turizam, koji nudi mogućnosti ali i donosi opasnosti. Razvojne i inovativne promjene u području turističke ponude valjalo bi, stoga, usmjeriti na suživot moderne racionalnosti i tradicionalnoga gostoprimstva, otkrivanje i poticanje osebujnoga identiteta, kako bi se spremno ponudile vlastite vrijednosti i bogatstvo svoje tradicije. Dakle, svi se ti elementi trebaju naći u ravnoteži, kao sklad novoga i staroga u oblikovanju i funkcioniranju turističke ponude.

Ključne riječi

kritički stav prema globalizaciji; slijeđenje suvremenih trendova; kulturne vrijednosti; optimističkih rješenja

Hrčak ID:

182330

URI

https://hrcak.srce.hr/182330

Datum izdavanja:

30.12.1997.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.369 *