Stručni rad
https://doi.org/10.20867/thm.3.1.2
Rekurirajuće situacije i inovativni management u turizmu
Igor Brajdić
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Sažetak
U okviru teorije odlučivanja moguće je krenuti od pojma rekurentnosti (ponovljivosti) problemske situacije kao pojmu koji je u neposrednoj svezi s inventivnim managementom.
Značenje inventivnog managementa je izraženo u svim djelatnostima pa tako i turizmu.
Pretpostavka za uspješno ispoljavanje inventivnosti u turizmu se može sagledati kroz ispunjenje dva cilja:
a) predvidjeti (prognozirati) čim je više moguće nerekurirajućih problemskih situacija,
b) povećati broj samoizazvanih nerekurirajućih problemskih situacija.
Inventivnom managementu, a posebno top managementu u turizmu s izraženim nerekurirajućim situacijama su najbliži Deskriptivni modeli odlučivanja, pri čemu se posebno koriste nestruktuirane odluke.
Da bi se realizirali postavljeni ciljevi kvalitetnog odlučivanja u managementu turizma potrebno je polazeći od rekurentnosti i samotranscendirajućih sustava (u koje spada i turizam) prići izgradnji Inteligentnog sustava za podršku odlučivanju. Da bi se to u praksi i realiziralo potrebno je kreirati i održavati sasvim novu kulturu turističkog managementa usmjerene ka konceptu kreativnosti, inventivnosti.
Ključne riječi
inventivni management; turizam; rekurentnost problemskih situacija; modeli odlučivanja; inteligentni sustav za podršku odlučivanju
Hrčak ID:
182364
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 1.238 *