Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20867/thm.2.1.8

Total quality management u hotelijerstvu i turizmu

Ivanka Avelini Holjevac ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 3.475 Kb

str. 67-80

preuzimanja: 32.575

citiraj


Sažetak

Kvaliteta je danas temeljni faktor opstanka na tržištu, konkurentnosti i profitabiinosti. Strateška poslovna koncepcija temelji se na sustavu upravljanja totalnom kvaltetom. Kvaliteta se ne proizvodi njome se upravlja.
Razvoj kvalitete u razvijenim gospodarskim zemljama dokazuje daje kvaliteta nešto Što se gradi, razvija i stalno unapređuje. TQM je sustav potpuno orijentiran na tržištu, vođen kupcem, jer proces počinje s kupcem (što želi) i završava s kupcem (zadovoljan kupac). To je ciklus koji obuhvaća 4 temeljne aktivnosti: planiranje kvalitete, realizaciju kvalitete, ocjenu ostvarene kvalitete i poboljšanje kvalitete, koji se stalno ponavlja.
Prednost uvođenja TQM u servisni sektor, turizam i hotelijerstvo su velike i to ekonomske i socijalne.
Slabosti hrvatskog gospodarstva su niska produktivnost i neodgovarajuća kvaliteta proizvoda i usluge. Predstoji proces učenja i uvođenja TQM i u naše gospodarstvo, jer je to uvjet i nužnost za uključivanje u svjetske poslovne tokove i tržište.

Ključne riječi

kvaliteta; upravljanje potpunom kvalitetom; ciklus kvalitete; elementi kvalitete

Hrčak ID:

182491

URI

https://hrcak.srce.hr/182491

Datum izdavanja:

30.7.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 33.615 *