Tehnički vjesnik, Vol. 24 No. 3, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20170307103404
Učenje internacionalizacijom: pozitivni efekti na inovacije u kineskim kompanijama
Nikola Zivlak
orcid.org/0000-0002-5425-7464
; Center of International Programs, Donghua University, 1882 West Yan'an Road, Shanghai, 200051, China
Marko Ljubičić
; Center of International Programs, Donghua University, 1882 West Yan'an Road, Shanghai, 200051, China
Ming Xu
; Glorious Sun School of Business and Management, Donghua University, 1882 West Yan'an Road, Shanghai, 200051, China
Jelena Demko-Rihter
orcid.org/0000-0001-7762-3095
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Bojan Lalić
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Sažetak
Svrha ovog istraživanja je analiza odnosa između inovacija i internacionalizacije, kao i testiranje prezentiranog modela istraživanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 486 kompanija iz Kine i dokazano je da internacionalizacija pozitivno utječe na sva četiri tipa inovacija, i to proizvoda, procesa, marketinga i organizacije. Također je dokazano i da se za postizanje inovacija u području marketinga i organizacije naročito preporučuje tzv. internacionalizacija visoke razine. Istraživanje je također dokazalo da je direktni kontakt sa stranim kupcima od iznimnog značaja za ostvarivanje većih koristi od internacionalizacije u kontekstu unapređenja sva četiri tipa inovacija.
Ključne riječi
inovacije; internacionalizacija; kineska kompanija; kinesko tržište
Hrčak ID:
183034
URI
Datum izdavanja:
15.6.2017.
Posjeta: 2.708 *