Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31727/m.19.3.3

Mišljenje potrošača na području dalmacije o lokalnim tradicionalnim suhomesnatim proizvodima

Marijo Ćaćić orcid id orcid.org/0000-0002-3998-484X ; Visoka škola za menadžment i dizajn ASPIRA


Puni tekst: hrvatski pdf 4.095 Kb

str. 229-235

preuzimanja: 515

citiraj


Sažetak

U posljednje vrijeme, zbog učestalih nepravilnosti sa različitim prehrambenim proizvodima, potrošači sve više žele znati porijeklo hrane koju konzumiraju. Žele znati porijeklo sirovina te koji se sve dodaci koriste u tehnološkom procesu pripreme prehrambenih proizvoda. Manja skupina prehrambenih proizvoda, tradicionalni trajni suhomesnati proizvodi, percipira se kod potrošača kao visoko kvalitetna hrana, najčešće bez neprirodnih dodataka. Ovaj rad je prikaz istraživanja mišljenja potrošača s područja triju dalmatinskih županija o lokalnim tradicionalnim trajnim suhomesnatim proizvodima, s posebnim naglaskom na Dalmatinsku pancetu i Dalmatinsku pečenicu. Rezultati istraživanja pokazuju vrlo veliku razinu svijesti o ukupnoj vrijednosti tih proizvoda, ukazuju na dugo vrijeme i visoku učestalost njihovog konzumiranja te na njihovu široko rasprostranjenu proizvodnju. Od svih ispitanika, čak 92,98% njih povremeno konzumira Dalmatinsku pancetu, a 73,68% njih konzumira Dalmatinsku pečenicu. Tri četvrtine ispitanika izjavilo je da te visokovrijedne tradicionalne suhomesnate proizvode konzumira već duže od 10 godina, a više od polovice se izjasnilo da ih konzumira praktično oduvijek. Po učestalosti konzumiranja prednjači Dalmatinska panceta koju čak 76,36% konzumenata konzumira bar jedan put mjesečno, dok Dalmatinsku pečenicu 59,52% konzumenata konzumira bar jedan put mjesečno. Ispitivanje stavova ispitanika o specifičnim sastavnicama kvalitete Dalmatinske pancete i Dalmatinske pečenice, pokazuje da ispitanici jasno raspoznaju kvalitativne razlike između ovih proizvoda i drugih sličnih proizvoda koji se mogu naći na domaćem tržištu.Kvalitetnom standardizacijom i zaštitom ovih proizvoda može im se osigurati pristup inozemnim tržištima, omogućiti lakši plasman na postojećim tržištima te time još više popularizirati cjelokupnu dalmatinsku gastro ponudu

Ključne riječi

trajni suhomesnati proizvodi, percepcija potrošača o kvaliteti tradicionalnih suhomesnatih proizvoda, Dalmatinska panceta, Dalmatinska pečenica

Hrčak ID:

183108

URI

https://hrcak.srce.hr/183108

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski talijanski španjolski

Posjeta: 1.257 *