Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ IMIDŽA NA KONKURENTNOST ODABRANOG PODUZEĆA

Tina Mikičić
Marijana Šimundža ; Veleučilište VERN', Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 233 Kb

str. 193-205

preuzimanja: 1.238

citiraj


Sažetak

Ovaj rad bavi se utjecajem trenutnog imidža Rapske plovidbe d. d. na njenu konkurentnost, kao i pitanjem može li se strukturiranjem, upravljanjem i ulaganjem u imidž povećati trenutna konkurentnost poduzeća. S tom svrhom osmišljena je anketa za korisnike usluge i za zaposlenike Rapske plovidbe d. d., kojom se ispitivala njihova trenutna percepcija imidža, odnosno procesa, fizičkog okruženja, zaposlenika, distribucije, promocije i cijena usluge koju pruža poduzeće. Navedeno se istraživalo kako bi se dobila što jasnija slika o trenutnom zadovoljstvu uslugom, dodatnim potrebama, željama korisnika i zaposleniku poduzeća. Uz pomoć provođenja pitanja formiranih na temelju marketing miksa dobivaju se odgovori koji pokazuju koje su temeljne prednosti, a koji nedostaci te kakav je trenutni imidž i konkurentnost poslovanja. Anketa je primijenjena na 195 ispitanika, od kojih su 165 ispitanika korisnici usluge koju poduzeće pruža, dok su 30 ispitanika zaposlenici Rapske plovidbe d. d. Jednakim pitanjima za jedne i druge ispitanike dobivaju se odgovori iz različitih perspektiva, što unapređuje i utvrđuje prvobitne odgovore. Analiza podataka pokazuje da su korisnici usluge jednako kao i zaposlenici prilično zadovoljni kvalitetom usluge koju pruža Rapska plovidba d. d., što uključuje pozitivne odgovore na temu procesa, fizičkog okruženja, zaposlenika i cijene usluge. S druge strane, svi ispitanici uglavnom se slažu da Rapska plovidba d. d. treba dodatno poraditi na prodaji i distribuciji te promociji. Takvi odgovori ukazuju na mogućnosti Rapske plovidbe d. d. koje nisu iskorištene zbog neupućenosti o važnosti imidža za ostvarenje konkurentnosti. Brigom o prezentaciji u javnosti, unaprjeđenjem kanala komunikacije, usavršavanjem pružanja usluge prije njene prodaje (internetska prodaja karata, uvođenje programa lojalnosti) postoji mogućnost da se poboljša trenutni imidž, ali i unaprijedi trenutna konkurentnost poslovanja.

Ključne riječi

imidž poduzeća; konkurentnost; uslužno poduzeće

Hrčak ID:

183449

URI

https://hrcak.srce.hr/183449

Datum izdavanja:

26.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.491 *