Prethodno priopćenje
ANALIZA UTJECAJA DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI NA ODRŽIVI RAZVOJ ODABRANOG PODUZEĆA
Jasna Sedlaček
; dm-drogerie markt d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Ivica Katavić
orcid.org/0000-0001-5899-5301
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Dionici poslovanja sve više vrše pritisak na poduzeća da podignu razinu društvene odgovornosti po pitanju ljudskih prava, tržišnog natjecanja, etike i zaštite okoliša. Poduzeće dm-drogerie markt d. o. o., iako poznato po svom društveno odgovornom poslovanju, nije pošteđeno tih pritisaka. Problem istraživanja je nepostojanje empirijskih dokaza povezanosti između društvene odgovornosti i održivog razvoja u predmetnom poduzeću. Cilj je ovog rada utvrditi utječe li društveno odgovorno poslovanje na održivi razvoj poduzeća i kako koristiti društvenu odgovornost za održivi razvoj poduzeća. U svrhu ostvarenja navedenog cilja koristile su se sekundarna (analiza sadržaja relevantne dokumentacije poduzeća te relevantna znanstvena i stručna literatura) i primarna istraživanja (analiza istraživanja koje je proveo portal MojPosao na uzorku od 330 zaposlenika N=330 i polustrukturirani intervjui sa šest menadžera N=6 u odabranom poduzeću). Rezultati rada upućuju na zaključak da društveno odgovorno poslovanje dm-drogerie markt d. o .o. utječe na održivi razvoj poduzeća. Korektnim odnosom prema unutarnjim (zaposlenici i menadžment) te vanjskim dionicima (kupci, dobavljači i lokalna zajednica, zaštita okoliša), dm-drogerie markt gradi održive međusobne odnose. Tako dm-drogerie markt pokreće promjene u svom okruženju, utječe na svijest zaposlenika, kupaca i partnera u njihovom odnosu prema okolišu i socijalnoj svijesti te osigurava održivi razvoj.
Ključne riječi
društvena odgovornost poduzeća; dionici; održivi razvoj
Hrčak ID:
183460
URI
Datum izdavanja:
26.6.2017.
Posjeta: 5.458 *