Informatologia, Vol. 50 No. 1-2, 2017.
Prethodno priopćenje
INTERKULTURALNI ODGOJ I OBRAZOVANJE U FUNKCIJI PROMICANJA EUROPSKIH VRIJEDNOSTI
Vesna Bedeković
; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, Virovitica, Hrvatska
Sažetak
Multikulturalno okruženje i trajna potreba za prilagodbom obrazovanja demokratskim standardima europskog kulturno-pluralnog društva u centar pozornosti dovodi pitanje implementacije interkulturalnog odgoja i obrazovanja u kontekstu promicanja europskih vrijednosti i podupiranja europske dimenzije obrazovanja kao dominantne smjernice obrazovnih politika europskih zemalja. U radu se analiziraju rezultati empirijskog istraživanja provedenoga među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Srbiji, BiH, Slovačkoj i Češkoj. Rezultati su ukazali na značajan učinak sociokulturnih čimbenika na stupanj poznavanja cilja interkulturalnog odgoja i obrazovanja, koji se kreće u okvirima osnovnih načela interkulturalnog odgoja i obrazovanja, temeljenih na osvještavanju mogućnosti uzajamnog kulturnog obogaćivanja, naglašavanju snošljivosti i suživota različitih kultura, ravnopravnom prihvaćanju kulturno različitih pojedinaca i skupina, smanjenju stereotipa i predrasuda, izbjegavanju etnocentrizma i ksenofobičnosti, te suprotstavljanju diskriminaciji.
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; komunikacija; Europa
Hrčak ID:
183670
URI
Datum izdavanja:
28.6.2017.
Posjeta: 1.911 *