Prethodno priopćenje
Sustav vrijednosti, implicitna pedagogija i kompetencije suvremenog odgojitelja
Ksenija Romstein
orcid.org/0000-0001-6540-0273
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Leo Staković
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Kvalitetan pedagoški rad je temeljen na razumijevanju dječje perspektive, znanju o razvoju djece i promišljanju o vlastitom djelovanju. Kako bi se saznalo više o poželjnim karakteristikama suvremenog odgojitelja, studenti predškolskoga odgoja su kroz rad u fokus grupama identificirali moralne vrijednosti, kompetencije i sastavnice implicitne pedagogije za koje se može reći da su temelj kvalitetne pedagoške djelatnosti. Visoko na ljestvici poželjnih moralnih i karakternih osobina našle su se empatija, tolerancija, razumijevanje i strpljenje. Iznimno važnim kompetencijama studenti drže vještine suradnje s različitim ljudima, znanja o razvoju djece i primjerenim načinima zadovoljavanja dječjih potreba. Pragmatičnost dobivenih rezultata očituje se u jačanju vještina samorefleksije i autonomnog mišljenja koje se u suvremenom odgojno-obrazovnom procesu smatraju ključnim čimbenicima kvalitete.
Ključne riječi
sustav vrijednosti; implicitna pedagogija; kompetencije; studenti; odgojitelji; kvaliteta
Hrčak ID:
184258
URI
Datum izdavanja:
12.7.2017.
Posjeta: 5.727 *