Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2443
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici
Lorena Lazarić
; Faculty of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula
Dijana Drandić
; Academy of Music, Juraj Dobrila University of Pula
Sažetak
S obzirom na multikulturno okruženje i u cilju njegovanja prava talijanske nacionalne manjine, u Istarskoj županiji djeluje velik broj odgojno-obrazovnih ustanova na talijanskom jeziku. Međutim, istraživanje je pokazalo da se u vrtiće i škole na talijanskom jeziku upisuju ne samo djeca pripadnici talijanske nacionalne manjine već i djeca kojima talijanski jezik nije materinski. U skladu s temeljnim ciljem našeg istraživanja namjera nam je bila utvrditi koji su razlozi zbog kojih se roditelji odlučuju na školovanje djece na talijanskom jeziku, zatim postoji li povezanost nastavka školovanja na talijanskom jeziku i materinskog jezika djece koja su pohađala talijanski vrtić. Istraživanje je provedeno među odgajateljima i učiteljima primarnog obrazovanja koji rade u vrtićima i školama na talijanskom jeziku u Istarskoj županiji. Istraživanje je pokazalo da prema percepcijama odgajatelja i učitelja, a s obzirom na kontakte s roditeljima, možemo zaključiti da roditelji najčešće upisuju djecu u vrtić i školu na talijanskom jeziku zbog nastavka vertikale obrazovanja na talijanskom jeziku, jer žele da djeca bolje nauče drugi jezik (jezik sredine), radi stvaranja etničkog identiteta te da bi pridonijeli održavanju talijanske kulture, tradicije, običaja i vrijednosti. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu utjecaja višejezične okoline na učenje talijanskog jezika kao drugog jezika (L2) djece govornika hrvatskog jezika, te za razvijanje međukulturne interakcije i poštivanja različitosti među djecom.
Ključne riječi
djeca govornici hrvatskog jezika; multikulturalnost; interakcija; otvorenost; talijanski jezik
Hrčak ID:
184047
URI
Datum izdavanja:
27.4.2017.
Posjeta: 2.526 *