Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2440
Analiza pogrešaka kod hrvatskih studenata početnika: slučaj određenoga člana u katalonskome, galješkome i kastiljskome jeziku
Blanca Leon Gonzalez
; Department of Ibero-Romance Studies, University of Zadar
Marti Mestre Melia
; Department of Ibero-Romance Studies, University of Zadar
Maria Rosales Fernandez
; Department of Ibero-Romance Studies, University of Zadar
Sažetak
Za romanske je jezike specifična sustavna upotreba određenih članova, koje slavenski jezici nemaju. U ovom se radu nastoje analizirati pogreške vezane uz upotrebu određenoga člana u kontekstu početnoga učenja katalonskoga, galješkoga i kastiljskoga jezika među izvornim govornicima hrvatskoga jezika. Zaključci su dobiveni na temelju korpusa koji čine eseji hrvatskih studenata čije znanje jezika odgovara razinama A1 i A2 prema ZEROJ-u. Ovo istraživanje omogućilo nam je da promatramo i katalogiziramo različite pogreške u vezi s upotrebom određenoga člana, kao i da potvrdimo hipoteze koje su potaknule njegovu izradu. Činjenica da je tim trima jezicima zajednička deskriptivna i preskriptivna stvarnost u vezi s upotrebom članova, olakšala je analizu u kojoj su interferencije minimalne. Zaključujemo da naši rezultati pokazuju kako je upotreba člana jedan od osnovnih gramatičkih problema u prolaznome međujeziku hrvatskih studenata koji uče romanske jezike, a posebna se pozornost posvećuje stvaranju metode koja bi spriječila fosilizaciju takvih pogrešaka.
Ključne riječi
iberijski romanski jezici; određeni član; analiza pogrešaka; učenje stranoga jezika
Hrčak ID:
184046
URI
Datum izdavanja:
27.4.2017.
Posjeta: 2.200 *