Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2440

Analiza pogrešaka kod hrvatskih studenata početnika: slučaj određenoga člana u katalonskome, galješkome i kastiljskome jeziku

Blanca Leon Gonzalez ; Department of Ibero-Romance Studies, University of Zadar
Marti Mestre Melia ; Department of Ibero-Romance Studies, University of Zadar
Maria Rosales Fernandez ; Department of Ibero-Romance Studies, University of Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 128 Kb

str. 145-155

preuzimanja: 436

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 128 Kb

str. 145-155

preuzimanja: 596

citiraj


Sažetak

Za romanske je jezike specifična sustavna upotreba određenih članova, koje slavenski jezici nemaju. U ovom se radu nastoje analizirati pogreške vezane uz upotrebu određenoga člana u kontekstu početnoga učenja katalonskoga, galješkoga i kastiljskoga jezika među izvornim govornicima hrvatskoga jezika. Zaključci su dobiveni na temelju korpusa koji čine eseji hrvatskih studenata čije znanje jezika odgovara razinama A1 i A2 prema ZEROJ-u. Ovo istraživanje omogućilo nam je da promatramo i katalogiziramo različite pogreške u vezi s upotrebom određenoga člana, kao i da potvrdimo hipoteze koje su potaknule njegovu izradu. Činjenica da je tim trima jezicima zajednička deskriptivna i preskriptivna stvarnost u vezi s upotrebom članova, olakšala je analizu u kojoj su interferencije minimalne. Zaključujemo da naši rezultati pokazuju kako je upotreba člana jedan od osnovnih gramatičkih problema u prolaznome međujeziku hrvatskih studenata koji uče romanske jezike, a posebna se pozornost posvećuje stvaranju metode koja bi spriječila fosilizaciju takvih pogrešaka.

Ključne riječi

iberijski romanski jezici; određeni član; analiza pogrešaka; učenje stranoga jezika

Hrčak ID:

184046

URI

https://hrcak.srce.hr/184046

Datum izdavanja:

27.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.200 *