Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije
Zorica Jurčević
; Eötvös Jozsef College
Puni tekst: engleski pdf 133 Kb
str. 157-167
preuzimanja: 541
citiraj
APA 6th Edition
Jurčević, Z. (2017). Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije. Croatian Journal of Education, 19 (Sp.Ed.1), 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
MLA 8th Edition
Jurčević, Zorica. "Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. Sp.Ed.1, 2017, str. 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević, Zorica. "Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije." Croatian Journal of Education 19, br. Sp.Ed.1 (2017): 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Harvard
Jurčević, Z. (2017). 'Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije', Croatian Journal of Education, 19(Sp.Ed.1), str. 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Vancouver
Jurčević Z. Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.11.2024.];19(Sp.Ed.1):157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
IEEE
Z. Jurčević, "Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije", Croatian Journal of Education, vol.19, br. Sp.Ed.1, str. 157-167, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Puni tekst: hrvatski pdf 133 Kb
str. 157-167
preuzimanja: 326
citiraj
APA 6th Edition
Jurčević, Z. (2017). Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije. Croatian Journal of Education, 19 (Sp.Ed.1), 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
MLA 8th Edition
Jurčević, Zorica. "Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. Sp.Ed.1, 2017, str. 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević, Zorica. "Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije." Croatian Journal of Education 19, br. Sp.Ed.1 (2017): 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Harvard
Jurčević, Z. (2017). 'Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije', Croatian Journal of Education, 19(Sp.Ed.1), str. 157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Vancouver
Jurčević Z. Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.11.2024.];19(Sp.Ed.1):157-167. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
IEEE
Z. Jurčević, "Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije", Croatian Journal of Education, vol.19, br. Sp.Ed.1, str. 157-167, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2429
Sažetak
Ovaj će rad prikazati problematičnost kategorizacije lirskih pjesama na temelju pjesme Antuna Gustava Matoša Jesenje veče. Navedena se pjesma u udžbenicima navodi kao primjer pejzažne pjesme iako se u popratnim zadatcima od učenika zahtijeva da unutar nje pronađu pjesnika (umjetnika) i objasne simboliku. Odnosno, od učenika se zahtijeva razmišljanje, rasuđivanje i iščitavanje – jednom riječju zahtijeva se refleksija, čime pejzaž zapravo postaje samo tekstualni pokazatelj nečega drugog. Stoga će rad prikazati mogućnost drugačije kategorizacije navedene pjesme i usmjeriti se na njezine misaone (refleksivne) elemente. Time će se ukazati na izvantekstualnost, odmak od pejzaža, no prije svega na potrebu razumijevanja teksta, nasuprot njegovu svrstavanju u kategorije.
Ključne riječi
izvantekstualnost; definicije; misaona pjesma; pejzažna pjesma
Hrčak ID:
184036
URI
https://hrcak.srce.hr/184036
Datum izdavanja:
27.4.2017.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.438
*