Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.15

Važnost komunikacije u procesu spajanja i preuzimanja poduzeća: empirijsko istraživanje u Belgiji, Češkoj, Francuskoj, Mađarskoj i Republici Hrvatskoj

Morana Grgić ; Atalian Global Services Croatia d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Davor Filipović ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Karla Grgić


Puni tekst: hrvatski pdf 348 Kb

str. 15-26

preuzimanja: 1.253

citiraj


Sažetak

U suvremenom poslovnom svijetu poduzeća sve više koriste spajanja i preuzimanja kao mehanizam za strateško širenje, jačanje i održavanje njihovog položaja na tržištu. Mnogi te transakcije vide kao relativno brz i učinkovit način za izlazak na nova tržišta i pristup novim tehnologijama. Ipak, uspjeh tih transakcija je neizvjestan. Sukladno brojnim istraživanjima od 50 do 75% transakcija spajanja i preuzimanja poduzeća doživi neuspjeh. Dok se dio neuspješnih spajanja i preuzimanja poduzeća može objasniti kroz djelovanje financijskih i tržišnih čimbenika, veliki broj neuspješnih transakcija posljedica je zanemarivanja zaposlenika, koji su često apostrofirani kao najvrednija imovina poduzeća. Iz tog se razloga u ovom radu istražuje važnost i uloga komunikacije sa zaposlenicima u procesu spajanja i preuzimanja poduzeća, kao i njen utjecaj na ishod transakcije. Empirijsko istraživanje provedeno je u Belgiji, Češkoj, Francuskoj, Mađarskoj i Republici Hrvatskoj na uzorku od 100 zaposlenika iz poduzeća koja su prošla kroz proces spajanja ili preuzimanja. Rezultati istraživanja sugeriraju kako pravodobna komunikacija u procesu spajanja i preuzimanja utječe na pozitivno prihvaćanje procesa od strane zaposlenika.

Ključne riječi

spajanja i preuzimanja poduzeća; komunikacija sa zaposlenicima; ponašanje zaposlenika; uspjeh spajanja i preuzimanja

Hrčak ID:

184355

URI

https://hrcak.srce.hr/184355

Datum izdavanja:

13.7.2017.

Posjeta: 2.506 *