Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2439
Francuska dječja književnost i uvođenje u vještinu čitanja
Iva Šarić
; National Institute for Oriental Languages and Civilisations, Europe Department
Renata Nell Vidatić
; Kindergarten Siget
Sažetak
Književnoumjetnički tekst primijenjen u nastavi (kako materinskog, tako i inog) jezika, poznato je, omogućuje učenicima razvoj svih četiriju jezičnih vještina. Što se pak inih jezika tiče, ZEROJ predviđa čitanje izvornih književnoumjetničkih tekstova tek na razinama C1 i C2. U ovom će radu biti prikazno istraživanje provedeno nad malom i izrazito heterogenom skupinom (i po dobi, i po predznanju) predškolske i osnovnoškolske djece koju se uvodilo u vještinu čitanja na francuskom jeziku, što je zahtijevalo osmišljavanje posebne metode poučavanja. Polazište za nastavu bili su izvorni tekstovi dječje književnosti, a učenje informalno, dakle proizašlo iz svakodnevnih aktivnosti povezanih s obitelji ili sa slobodnim vremenom, pri čemu je poseban naglasak stavljen na igru, nadasve zbog njezina pozitivnog utjecaja na dječju motivaciju za čitanje. S nastavničke je strane pak posebna pozornost posvećena odabiru tekstova dječje književnosti (ne samo kako bi se učenike uvelo u dominantne književne, lingvističke i kulturalne kodove već i razvio osjećaj relevantnosti i veselja prilikom čitanja), kao i određivanju ciljeva i ishoda učenja. Provedene evaluacije pokazale su da nastava koja dešifiranje teksta na grafo-fonemskoj razini tijesno veže uz književnoumjetnički tekst i njegovo razumijevanje, pritom se oslanjajući na ludičke aktivnosti, omogućuje da učenici steknu očekivane kompetencije na visokoj razini.
Ključne riječi
francuski jezik; informalno učenje; ludičke aktivnosti
Hrčak ID:
184044
URI
Datum izdavanja:
27.4.2017.
Posjeta: 2.205 *