Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda
Sunčana Piri Rajh
orcid.org/0000-0001-7715-1518
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Lidija Lijović
orcid.org/0000-0001-7991-6959
Sažetak
Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni je cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjanju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnom uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na relativnu važnost dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete, te cjenovne osjetljivosti potrošača) u procesu kupnje. Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje, odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.
Ključne riječi
odnos cijene i kvalitete; cjenovna osjetljivost potrošača; dvostruka uloga cijene; elektronički proizvodi
Hrčak ID:
184372
URI
Datum izdavanja:
13.7.2017.
Posjeta: 4.613 *