Tehnički vjesnik, Vol. 24 No. 4, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20160308210632
Pouke za ICT studente iz intenzivnih obrazovnih iskustava u multinacionalnom okruženju
Luis Fernández
orcid.org/0000-0003-0778-0073
; Universidad de Alcalá, Department of Computer Sciences, Ctra. Madrid-Barcelona, km. 33,6, 28871 Alcála de Henares, Madrid, Spain
José Amelio Medina
orcid.org/0000-0003-3359-4952
; Universidad de Alcalá, Department of Computer Sciences, Ctra. Madrid-Barcelona, km. 33,6, 28871 Alcála de Henares, Madrid, Spain
María Teresa Villalba de Benito
orcid.org/0000-0003-0443-5979
; Universidad Europea de Madrid, Department of Computer Science, C/Tajo s/n, 28673 Villaviciosa de Odón, Madrid, Spain
Sanjay Misra
orcid.org/0000-0002-3556-9331
; Atilim University, Ankara, Turkey / Covenant University, Canaanland, Ota, Nigeria
Sažetak
Stvarna internacionalizacija obrazovanja je trenutni izazov za studente, nastavnike i sveučilišta u Europi nakon provedbe EHEA (područja Europskog visokog obrazovanja). Program Erasmus je odigrao ključnu ulogu u izlaganju zainteresiranih za europsku internacionalizaciju. Iako se često analiziraju velike globalne brojke programa, važno je proučavati učinke sudjelovanja u programima razmjene na studente i nastavnike. Intenzivni programi Erasmusa omogućuju bolji uvid u svakodnevna iskustva učenika. U ovom članku analiziramo učinke intenzivnih međunarodnih programa na iskustva i stavove sudionika koji se odnose na međunarodna i multikulturalna okruženja. Podaci za analizu prikupljeni su od ICT studenata uključenih u intenzivne multinacionalne programe. Rezultati dobiveni od 125 studenata analizom upitnika provedenih prije i poslije sudjelovanja pokazuju zanimljive prednosti sudjelovanja u intenzivnim iskustvima prije započimanja dužih i izazovnijih aktivnosti: osjećaju se više motivirani da u inozemstvu ostanu na studiju ili na profesionalnom radu tijekom cijelog semestra, s manje brige o tome kako raditi u multikulturalnim okruženjima, s povećanim samopouzdanjem, itd.
Ključne riječi
Bolonjski proces; informacijske baze; Program Erasmus; studenti u informatici; studijski uvjeti; sustav visokog obrazovanja
Hrčak ID:
185444
URI
Datum izdavanja:
31.7.2017.
Posjeta: 2.527 *