Izvorni znanstveni članak
INTEGRALNA ODRŽIVOST I UČENJE
Vladimir LAY
Sažetak
Članak je prilog promišljanju odnosa integralne održivosti kao kriterija, cilja i održivoga razvoja kao projekta / procesa te procesa odgajanja (o društvenim vrednotama) i učenja (znanja). Polazimo od stanovišta kako je proces održivoga razvoja inherentno proces učenja, kojim možemo, ako smo tako odabrali, učiti graditi kapacitete i sposobnosti da bismo živjeli na održiviji način. U prvoj glavi nudimo prethodnu analizu konteksta teme, i to na dvije razine: na razini Hrvatske i na planetarnoj razini. U drugoj glavi provodi se kratka rasprava i određenje osnovnih pojmova i razmatraju se aksiološka polazišta. U trećem poglavlju članka nudimo viđenje općih i posebnih sadržaja odgajanja i učenja. Prijedlog općih programskih sadržaja predstavljamo u deset tematskih "snopova". Bez gajenja i učenja tih općih sadržaja i tema, te u njima impliciranih vrijednosnih polazišta, teško je razviti razumijevanje integralne održivosti i održivoga razvoja. Posebne sadržaje programa, neposredno usmjerene na Hrvatsku, inicijalno i ogledno predstavljamo u tri tematska "kruga", koja se izvode iz analize prirodnih resursa i ekoloških posebnosti Hrvatske. To su: a. "voda – tlo – hrana – (ekološka) poljoprivreda"; b. "ambijentalni resursi – krš – biološka raznolikost – razvoj/'eko- logizacija' turizma"; c. "obnovljivi izvori energije i njihova praktična afirmacija – zaštita okoliša". Ovaj članak zagovara iniciranje sustavnog odgajanja i učenja za integralnu održivost i održivi razvoj u Hrvatskoj te nudi okvirni program sadržaja koji bi u našem sociokulturalnom i razvojnom miljeu bili povijesno prikladni.
Ključne riječi
Hrčak ID:
17689
URI
Datum izdavanja:
30.6.2005.
Posjeta: 3.198 *