Prethodno priopćenje
Digitalizirana revolucija i umjetnost politike
Leo Katunarić
Sažetak
Suvremeni ulični politički pokreti struktuirani su kao amalgam fizičke i virtualne realnosti. Vezanost novih revolucija uz digitalnu tehnologiju ne ogleda se samo u mogućnosti novih oblika komunikacije ili podizanju razine efikasnosti u postizanju zacrtanih ciljeva, nego i u sasvim originalnim obrascima ponašanja i djelovanja, a oni predstavljaju svojevrsni prodor cyber-prostorne kulture u fizičku realnost. Performativni jezik, ali i druge estetske forme, prisutni su ne samo kao jedan od modela ponašanja današnjih protesta od Bliskog istoka do njujorškog Occupy Wall Streeta, već kao struktura događanja samog. Pojava, koju promatramo u vremenu njezina začetka i još nejasnih mogućih pravaca razvoja, da i konkretne fizičke akcije, sve do žrtvovanja tijela, preuzimaju registar cyberprostora i umjetnički, osobito performativni, diskurs kao svojevrsnog prevoditelja i mrežnog distributora, daje nam mogućnost naslućivanja novih, vitalnih prostora koje umjetnost konstruira za svoj opstanak i djelovanje u budućem svijetu gdje će ljudski identitet biti normalno distribuiran u više identitetskih područja istovremeno. Takve oscilacije Subjekta između više realnosti do sada smo primjećivali u području izvedbenog, prvenstveno kazališnog, a onda i performativnog, dakle uglavnom na estetskom prostoru, a kojega su analize prirodno bile kontemplativnog, filozofskog stila, dakle bez preokupacije direktnog utjecaja na trenutačne društvene promjene. Uspostavom cyber-prostora kao stabilne kulture proizveden je dugo čekani dvosmjerni komunikacijski kanal, a on je istovremeno i sveobuhvatna memorija. Time je omogućeno kreiranje i novih umjetničkih i novih političkih formi, a one javno odigravaju memorije vlastitih historija kao jezičnog materijala u svrhu trenutno dostupne komunikacije, istodobno ironizirajući sve tradicionalne posljedice upotrebljavanja takvih historija.
Ključne riječi
Facebook-revolucija; digitalno tijelo; žrtvovanje; cyber-prostor, umjetnost performansa
Hrčak ID:
185627
URI
Datum izdavanja:
1.7.2013.
Posjeta: 1.231 *