Prethodno priopćenje
Tko sam ja koji gledam? Fotografija devedesetih u Hrvatskoj
Marina Viculin
Sažetak
Tekst se bavi fotografijom devedesetih godina u hrvatskoj umjetnosti. Polazi od teze da je u Hrvatskoj fotografija tek u devedesetima dosegla poziciju punopravnog umjetničkog medija. Specifičnost vremena i medija proučava na radovima koje smatra referentnim za razumijevanje podjednako nove uloge fotografije, kao i transformirajućih događanja Hrvatske devedesetih. Izuzimajuću ratnu fotografiju u doslovnom smislu, autorica predstavlja radove koji se ipak vrlo eksplicitno referiraju na složena gibanja dramatičnog desetljeća. Tako odabrane fotografije Mia Vesovića, Antuna Maračića, Ivana Faktora, Ivana Posavca, Petra Dabca, Borisa Cvjetanovića, Darka Bavoljaka, Sandra Đukića, Josipa Klarice i Željka Jermana različitim oblikovnim principima generiraju složenu sliku desetljeća.
Ključne riječi
umjetnost; fotografija; Hrvatska; devedesete; ratna fotografija; vrijeme; virtualitet; Mio Vesović; Antun Maračić; Ivan Faktor; Ivan Posavac; Petar Dabac; Boris Cvjetanović; Darko Bavoljak; Sandro Đukic; Josip Klarica; Željko Jerman
Hrčak ID:
185660
URI
Datum izdavanja:
1.7.2012.
Posjeta: 1.944 *