Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.33128/ag.79.1-2.3

POZNAVANJE DOMAĆIH ŽIVOTINJA KOD UČENIKA NIŽIH RAZREDA OSNOVNIH ŠKOLA GRADA ZAGREBA

Ivana Sever ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Marina Vranić ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Krešimir Bošnjak ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Ivana Čačić ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Martina Protulipac ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Mirjana Klepac ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.381 Kb

str. 25-40

preuzimanja: 805

citiraj


Sažetak

U brojnim je istraživanjima utvrđen pozitivan utjecaj životinja na kvalitetu života ljudi. Utvrđeno je da životinje pozitivno utječu na psihičko i fizičko zdravlje ljudi, potiču ljude na društvene i fizičke aktivnosti, a često se koriste u terapeutske svrhe. Ciljevi ovog istraživanja bili su utvrditi: (I) koliko učenici nižih razreda osnovnih škola poznaju domaće životinje, (II) postoje li razlike u poznavanju domaćih životinja kod djevojčica u odnosu na dječake, (III) postoje li razlike u poznavanju domaćih životinja između učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda, (IV) mišljenje učiteljica o poznavanju domaćih životinja učenika nižih razreda. Istraživanje je provedeno na pokušalištu Sveučilišta u Zagrebu Agronomskog fakulteta Centar za travnjaštvo, anketiranjem učenika i njihovih učiteljica tijekom školske godine 2016./2017. Obuhvaćeno je ukupno 528 učenika nižih razreda (od 2. do 4. razreda) iz 7 osnovnih škola Grada Zagreba od čega 259 dječaka i 269 djevojčica, te 28 učiteljica. Rezultati su pokazali da izgled i hranidbene navike domaćih životinja u prosjeku poznaje 56,3% učenika, a nazive mužjaka, ženki i mladunčadi domaćih životinja u prosjeku razlikuje 66,4% učenika. Djevojčice i dječaci su pokazali isto znanje na pitanja o poznavanju izgleda i hranidbe domaćih životinja koje je u prosjeku iznosilo 56%. U prosjeku djevojčice s rezultatom od 66,8% bolje poznaju nazive mužjaka, ženki i mladunčadi domaćih životinja od dječaka čiji prosječan rezultat iznosi 65,9%. Učenici drugih razreda slabije poznaju domaće životinje u usporedbi s učenicima trećih i četvrtih razreda, dok učenici trećih razreda bolje poznaju fizičke značajke domaćih životinja od učenika drugih i četvrtih razreda. Mužjake, ženke i mladunčad bolje poznaju učenici četvrtih razreda u odnosu na učenike drugih i trećih razreda. Mišljenje učiteljica je da učenici malo poznaju domaće životinje, a kao razloge navode život u gradu te nedovoljan odlazak u prirodu i na selo gdje bi djeca mogla upoznati domaće životinje. Zaključeno je da učenici nižih razreda osnovnih škola Grada Zagreba malo poznaju izgled i hranidbene navike domaćih životinja, a vrlo dobro nazive mužjaka, ženki i mladunčadi domaćih životinja te da im vidovi izvanučioničke nastave na mjestima uzgoja uvelike pomažu bolje upoznati domaće životinje.

Ključne riječi

domaće životinje; učenici; učiteljice; Grad Zagreb

Hrčak ID:

186163

URI

https://hrcak.srce.hr/186163

Datum izdavanja:

28.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.955 *