Izvorni znanstveni članak
Škola kao mjesto odrastanja, učenja i stjecanja socijalnih iskustva
Siniša Opić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Na ukupnom uzorku od 2661 učenika sedmih i osmih razreda Republike Hrvatske (15 županija) istražene su percepcije učenika o školi kao mjestu pozitivnog socijalnog okružja i interakcija. Kao dio Projekta konstruirana je skala socijalnog okružja i interakcija. Za potrebe ovog rada korišteno je 13 varijabli na pet stupanjskoj negativno polariziranoj ordinalnoj skali Likertova tipa. Iz rezultata One sample t testa potvrđeno je da učenici iz uzorka školu percipiraju kao mjesto pozitivnog socijalnog okružja i interakcija. Rezultatima kanoničkih diskriminacijskih analiza determinirane su kanoničke diskriminacijske funkcije koje čine varijable koje diskriminiraju ispitanike na zavisnim varijablama. Potvrđene su dobne razlike, odnosno razlike između učenika sedmih i osmih razreda s obzirom na percepciju škole kao mjesta pozitivnog socijalnog okružja i interakcija. Višu pozitivnu percepciju škole kao mjesta pozitivnog socijalnog okružja i interakcija imaju učenici niže kronološke dobi (7. razred) za razliku od svojih starijih kolega (učenici 8. razreda). Isto tako, učenice, za razliku od učenika, ulogu škole kao mjesta pozitivnog socijalnog okružja i interakcija doživljavaju na višoj razini.
Ključne riječi
škola; socijalna iskustva; interakcija; učenici; osnovna škola
Hrčak ID:
187031
URI
Datum izdavanja:
30.6.2017.
Posjeta: 2.420 *