Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi

Neala Ambrosi-Randić orcid id orcid.org/0000-0001-6032-7409 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Žanet Glivarec ; OŠ Veruda, Stoja i Centar, Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 454 Kb

str. 305-319

preuzimanja: 1.883

citiraj


Sažetak

Osnovni je cilj ovoga rada istražiti ulogu grafomotorike u kontekstu početne spremnosti djece za školu, u razvoju njihovih kasnijih intelektualnih sposobnosti. Deset generacija učenika (n=708) testirano
je prilikom upisa Testom spremnosti za školu. Isti su učenici ponovo ispitani nakon četiri godine, kada su pohađali peti razred, testom intelektualnih sposobnosti KI-4. Oba faktora spremnosti za školu (grafomotorika i rezoniranje) značajni su prediktori kasnijih intelektualnih sposobnosti, pri čemu složenija mjera grafomotorike
pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju individualnih razlika u intelektualnim sposobnostima. Podatci o grafomotornim sposobnostima
djece mogu se koristiti ne samo jednokratno kao kriterij pri upisu, već
i dugoročno s ciljem praćenja i pružanja podrške učenicima nižih sposobnosti.

Ključne riječi

grafomotorika; spremnost za školu; intelektualne sposobnosti

Hrčak ID:

187644

URI

https://hrcak.srce.hr/187644

Datum izdavanja:

11.9.2017.

Posjeta: 2.905 *