Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2677
Učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama
Tijana Pribićević
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Tomka Miljanović
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Vesna Odadžić
; High school Zrenjaninska gimnazija
Danimir Mandić
; Faculty of Education, University of Belgrade
Vera Županec
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Sažetak
U pedagoškom istraživanju čiji su rezultati prikazani u ovome radu, naziv nastavne teme bio je Osnove molekularne Biologije, u skladu s Nastavnim planom i programom za Biologiju za četvrti razred prirodoslovno-matematičke gimnazije. Eksperiment se provodio tijekom 13 nastavnih sati interaktivne nastave uz pomoć računala u eksperimentalnoj skupini, a u kontrolnoj se skupini provodio tradicionalni oblik nastave. Istraživanje je provedeno na uzorku koji se sastojao od 142 učenike iz dviju gimnazija u Republici Srbiji. Cilj istraživanja bio je utvrditi postižu li se primjenom interaktivne nastave uz pomoć računala bolji rezultati prilikom usvajanja složenih sadržaja iz Bioiologije tako što se ostvaruju i viši stupnjevi kvalitete i količine znanja učenika u usporedbi s tradicionalnom nastavom. Analizom rezultata istraživanja potvrđena je veća učinkovitost interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u usporedbi s tradicionalnim pristupom učenju istoga sadržaja. Uočene su statistički značajne razlike u postignućima učenika iz eksperimentalne skupine i onih iz kontrolne skupine na finalnom testu i na retestu u cjelini, kao i na pojedinačnim stupnjevima znanja. Razlike su utvrđene u poznavanju činjenica, razumijevanju pojmova, analizi i razmišljanju. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu veće primjene interaktivne nastave Biologije uz pomoć računala u gimnazijama i u ostalim srednjim školama, posebno kada se obrađuju teži nastavni sadržaji.
Ključne riječi
kompetencije iz Biologije; molekularna biologija; prirodoslovno-matematička gimnazija; tradicionalna nastava; učenici četvrtog razreda
Hrčak ID:
187836
URI
Datum izdavanja:
29.9.2017.
Posjeta: 2.225 *