Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178
Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju
Nikolina Miškulin
; Elementary school Stjepana Cvrkovića
Gabrijela Vrdoljak
; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati odnos ciljnih orijentacija u učenju, pristupa učenju i akademskog uspjeha kod studenata te provjeriti mogućnost predviđanja akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija u učenju i pristupa učenju. U istraživanju je sudjelovalo N=346 studenata i studentica drugih i trećih godina preddiplomskih i prvih godina diplomskih studija različitih fakulteta i odsjeka osječkog sveučilišta. Rezultati pokazuju da postoji pozitivna povezanost akademskog uspjeha s ciljnom orijentacijom na znanje i izvedbu te s dubinskim i strateškim pristupima učenju, a negativna povezanost akademskog uspjeha s ciljnom orijentacijom na izbjegavanje truda i površinskim pristupom učenju. Osim toga, rezultati pokazuju da postoji pozitivna povezanost ciljne orijentacije na znanje s dubinskim i strateškim pristupima učenju kao i pozitivna povezanost ciljne orijentacije na izbjegavanje truda s površinskim i negativna s dubinskim pristupima učenju. Nadalje, kao pozitivni prediktori akademskog uspjeha pokazale su se ciljne orijentacije na znanje i izvedbu te dubinski pristup učenju. Vrsta studija pokazala se značajnim moderatorom veze između dubinskog procesiranja i akademskog uspjeha. Dubinsko procesiranje značajan je prediktor uspjeha kod studenata prirodoslovnih i tehničkih studija, a nije značajan prediktor kod studenata društveno-humanističkih studija.
Ključne riječi
Hrčak ID:
187832
URI
Datum izdavanja:
29.9.2017.
Posjeta: 2.201 *