Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.2017-06(01).0003
Vizije Britanije: rat, zamišljaji i nadzemaljski prostori
Maggie Atkinson
; Newfoundlandsko memorijalno sveučilište – Kampus Grenfell, Corner Brook, Kanada
Sažetak
Vilinska slika britanske umjetnice “Where the Little Things of the Woodland Live Unseen” [Gdje malena šumska stvorenja žive neviđeno] iz 1914. godine nastala je pod utjecajem slikaričine fascinacije duhovnošću, folklorom i krajolikom. Ovaj rad istražuje veze između sociokulturnih i psiholoških preokupacija britanskoga društva za vrijeme Velikoga rata (1914. – 1918.) te entuzijastičnoga prijema navedene vilinske slike. Slika se analizira u kontekstu pojačane popularnosti Barriejeva junaka Petra Pana i vojne propagande (posebno novačenja) koja je preplavila britansku javnost tijekom Prvoga svjetskoga rata. Shvaćena kao prostor u kojem gledatelji mogu uprizoriti autointerpretativne, propitkivanju podložne poveznice između sebe i okoline, stvarnosti i mašte, vilinska slika Estelle Canziani shvaća se i kao ključ za razumijevanje kulture koja je stvorila suvremenoga svemoćnoga junaka, utemeljenoga u mitologiji, da bi utjelovio englesko poimanje junačkoga vojnika. Osim toga, androgina pojava frulaša na analiziranoj slici remeti društveno konstituirane rodne razlike u engleskom društvu, koje je, početkom Prvoga svjetskoga rata, dovelo u pitanje rodno određene granice.
Ključne riječi
Estella Canziani; vilinsko slikarstvo; Prvi svjetski rat; Petar Pan; regrutacijski plakati
Hrčak ID:
188302
URI
Datum izdavanja:
25.9.2017.
Posjeta: 1.914 *