Acta Iadertina, Vol. 8 No. 1, 2011.
Prethodno priopćenje
Dobne razlike u zastupljenosti čimbenika povezanih s poticanjem samopoštovanja predškolske djece
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb
Joško Vukosav
; Visoka policijska škola Ministarstva unutarnjih poslova
Anđela Lukač
; Dječji vrtić "Šegrt Hlapić", Sesvete
Sažetak
Samopoštovanje, važan aspekt samopoimanja, termin je kojim se izražava globalno vrjednovanje sebe. Koordinirano stimuliranje razvoja djetetova samopoštovanja djece od strane roditelja i predškolske ustanove, važan je preduvjet djetetova cjelokupnog psihofizičkog razvoja. Cilj ovog rada bio je ispitivanje razlika u različitim aspektima interakcije stručnjaka u dječjem vrtiću, roditelja i djece, vezano uz poticanje samopoštovanja djeteta, s obzirom na dob djeteta. Sudionice istraživanja bile su prigodni uzorak od 102 majke koje su u prosincu 2009. godine imale djecu uključenu u programe predškolskih ustanova u Hrvatskoj. Primijenili smo Upitnik o roditeljskoj percepciji poticanja samopoštovanja u dječjem vrtiću. Pokazalo se da ne postoje statistički značajne razlike u odnosu na dob djece u roditeljskoj percepciji načina pomoći od strane vrtića u razvoju samopoštovanja djeteta, roditeljskom korištenju različitih izvora znanja o razvoju samopoštovanja koje koriste u odgoju djeteta te vrstama informacija koje roditelji dobivaju od strane odgojiteljica o djetetu. Međutim, razlike su prisutne u načinima koje roditelji koriste pri poticanju samopoštovanje djeteta, koji su nešto zastupljeniji kod starije djece.
Ključne riječi
djeca; dječji vrtić; dobne razlike; roditelji; samopoštovanje
Hrčak ID:
190092
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 1.994 *