Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos doživljaja sagorijevanja u radu, emocionalne kompetencije i obilježja posla odgajateljica predškolske djece

Dijana Frančešević ; Dječji vrtić „Kustošija“, Zagreb
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb


Puni tekst: hrvatski PDF 1.426 Kb

preuzimanja: 2.181

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je pronaći povezanost između sagorijevanja u radu, emocionalnekompetencije i dvije karakteristike posla: socijalne podrške na poslu te mogućnosti kontrolena poslu. Ispitali smo uzorak od 112 odgajateljica četiri zagrebačka dječja vrtića. Nastojalismo utvrditi povezanost između: doživljaja sagorijevanja u radu i emocionalne kompetencije;emocionalne kompetencije i dvije karakteristike posla (socijalne podrške na poslu temogućnosti kontrole na poslu); doživljaja sagorijevanja u radu i navedene dvije karakteristikeposla. Koristili smo instrumentarij: Upitnik za ispitivanje percepcije i doživljaja posla teUpitnik emocionalne kompetencije UEK-45. Rezultati su pokazali da nema statistički značajnepovezanosti između emocionalne kompetencije i doživljaja sagorijevanja u radu, kao niizmeđu emocionalne kompetencije i nekih karakteristika posla (percipirane socijalne podrškei mogućnosti kontrole na poslu). Pronašli smo statistički značajnu pozitivnu povezanostizmeđu doživljaja sagorijevanja u radu i navedenih karakteristika posla. Međutim, ključno jenapomenuti da su sve pronađene statistički značajne povezanosti zapravo vrlo niske.

Ključne riječi

mogućnost kontrole na poslu; odgajateljice; povezanost; socijalna podrška

Hrčak ID:

190115

URI

https://hrcak.srce.hr/190115

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.424 *