Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metoda metafore u nastavi likovne kulture

Marijan Richter ; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću


Puni tekst: hrvatski PDF 1.983 Kb

preuzimanja: 2.193

citiraj


Sažetak

Ovaj rad polazi od teze da ne postoji apriorna neposrednost u likovnom izrazu. Neposrednostse ostvaruje tek posrednim putem – sredstvima metafore. Metode prenošenja estetskihi etičkih vrijednosti (kalokagatija) u likovnom, glazbenom, plesnom i drugim umjetničkimpodručjima pretežno su zasnovane na metaforičkom jeziku – jeziku slika. Nije riječ o metaforiu užem smislu kao stilskom izražajnom sredstvu u kategoriji tropa, nego se radi o prenošenju(metapherein) kao Metodičkom pristupu – od predstavljanja motiva i teme do motiviranja zakreativni rad. Metafora funkcionira i kao sredstvo za prevladavanje i suzbijanje predrasuda,stereotipa, šablona. Pored razrađenih strategija odgoja i obrazovanja, u likovnoj pedagogiji iandragogiji ostaje otvoreno pitanje procesa prijenosa i posredovanja slika. Ovaj rad razmatrametode prenošenja na dvije razine: 1. U neposrednom radu s učenicima, 2. U neposrednomradu sa studentima koji će postati učitelji.

Ključne riječi

izgled; metafora u likovnosti; mimesis; motivacija za likovni rad; pogled

Hrčak ID:

190136

URI

https://hrcak.srce.hr/190136

Datum izdavanja:

18.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.633 *