Acta Iadertina, Vol. 13 No. 2, 2016.
Izvorni znanstveni članak
Medijacijska uloga roditelja prilikom djetetovog gledanja televizije
Sanja Bartaković
; Dječji vrtić Vrtuljak, Zaprešić, Hrvatska
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Glavni cilj ovog rada bio je utvrditi uspješnost predviđanja roditeljskih strategija medijacije prilikom djetetovog gledanja televizije (instruktivna, restriktivna i zajedničko gledanje) na temelju demografskih varijabli djeteta (spol i dob) i stupnja obrazovanja roditelja te njihove informiranosti o medijima. U istraživanju je sudjelovalo 135 roditelja (u dobi od 24 do 55 godina) djece koja pohađaju Dječji vrtić „Maslačak“ u Zaprešiću. Anketnim upitnikom prikupljeni su demografski podatci, podatci o vremenu gledanja televizije općenito i gledanju različitih televizijskih sadržaja od strane djece, kao i o informiranosti roditelja o medijima te mjerni instrument Skala roditeljskih strategija medijacije prilikom gledanja televizije (Parents Television Mediation Strategies ili PTMS; Valkenburg, Krcmar, Peeters i Marseille, 1999). Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u učestalosti korištenja tri strategije medijacije kod roditelja predškolske djece (supskale PTMS). Roditelji najčešće koriste instruktivnu medijaciju, zatim restriktivnu medijaciju, dok najrjeđe gledaju televiziju s djetetom. Informiranost roditelja o medijima je pozitivno povezana sa zajedničkim gledanjem televizije, instruktivnom medijacijom i restriktivnom medijacijom. Rezultati linearne višestruke regresijske analize su pokazali da je bolja informiranost roditelja o medijima statistički značajan prediktor zajedničkog gledanja televizije i instruktivne medijacije.
Ključne riječi
djetetovo gledanje televizije; informiranost roditelja o medijima; predškolsko dijete; roditeljska medijacija
Hrčak ID:
190142
URI
Datum izdavanja:
30.10.2017.
Posjeta: 3.293 *