Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA

Branimir Felger orcid id orcid.org/0000-0003-2589-4971 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Gordana Lesinger orcid id orcid.org/0000-0002-7892-0187 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju
Ivan Tanta orcid id orcid.org/0000-0001-7942-5842 ; Veleučilište „VERN“


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 83-95

preuzimanja: 891

citiraj


Sažetak

Neki autori tvrde da mediji različito prikazuju političare i političarke,
odnosno drugačije izvještavaju o političarima nego o političarkama.
S obzirom na to da je tema opsežna, u ovome radu
pokušat ćemo elaborirati i dokazati tezu na primjeru medijskoga
praćenja izborne kampanje za parlamentarne izbore 2016. godine
u Hrvatskoj, i to na primjeru uredničke i novinarske selekcije
tonskih ulomaka u izvještajima o kampanji. Dat će se odgovor
na pitanje o tome koliko je u televizijskim prilozima bilo tonskih
ulomaka u kojima se pojavljuju žene, a koliko je bilo ulomaka s
izjavama muškaraca? Rad se temelji na istraživanju izbornih blokova
središnjih informativnih emisija triju nacionalnih televizija
– HRT, NOVA TV i RTL, u razdoblju izborne kampanje za parlamentarne
izbore 2016. godine, dakle od 16. kolovoza 2016. do
9. rujna 2016. godine. Rad se zasniva na kvantitativnoj metodi
brojanja tonskih ulomaka, dakle izjava političara i političarki, ali
i ostalih sudionika javnoga života, u prilozima koje su informativni
programi triju nacionalnih TV kuća uokvirile u izborni blok.
Kvalitativnom analizom sadržaja pokušat će se dobiti i podatci o
temama koje su dominirale u izjavama političarki i općenito žena
u kampanji. Osim toga, prema sekundarnim izvorima podataka
u radu ćemo pokušati pronaći i političke razloge neravnomjerne
zastupljenosti žena i muškaraca u izbornim blokovima nacionalnih
kuća tijekom kampanje. Oni se kriju, između ostaloga, ne
samo u diskrecijskome pravu novinarskoga i uredničkoga odabira
pojedinoga tonskog ulomka, već i u slaboj uključenosti žena na
listama političkih stranaka, sudionika na parlamentarnim izborima
2016. godine. U radu se nećemo dotaknuti odnosa medija i
načina prikazivanja žena političarki u odnosu na njihove muške
kolege, u kontekstu omalovažavanja istih, spominjanjem tek njihova
imena, bez prezimena, uokviravanja žena u kontekst „emotivnih
majki“ i „vrijednih domaćica“, iako su ih medijski sadržaji
prepuni. To će biti predmet nekih drugih istraživanja.
Prezentirat ćemo i rezultate parlamentarnih izbora 2016. godine
s naglaskom na rodnu neravnomjernost. Pored toga, bit će predstavljena
i pojedina iskustva zemalja zapadne demokracije u medijskome
praćenju izbora s naglaskom na rodne razlike. Nakon
predstavljanja ciljeva i metodologije prezentirat ćemo i rezultate
istraživanja.

Ključne riječi

žene političarke, prezentacija, politička komunikacija, nacionalne televizije, parlamentarni izbori

Hrčak ID:

190205

URI

https://hrcak.srce.hr/190205

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.498 *