Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/sp32110

Novi medij kao Događaj

Clint Burnham ; Simon Fraser University, Department of English, 8888 University Drive Burnaby, B.C., CA V5A 1S6
Katarina Peović Vuković ; University of Rijeka, Faculty of Philosophy, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 374 Kb

str. 139-153

preuzimanja: 587

citiraj

Puni tekst: francuski pdf 374 Kb

str. 139-153

preuzimanja: 399

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 374 Kb

str. 139-153

preuzimanja: 653

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 374 Kb

str. 139-153

preuzimanja: 678

citiraj


Sažetak

Događaj je filozofski koncept koji proizlazi iz kontinentalne tradicije (Heidegger, Deleuze, Badiou, Žižek), koristan za označavanje povijesne situacije u kojoj multiplicitet zadobiva kritičnu masu. Nakon praćenja genealogije koncepta u navedenih autora, argumentiramo da je termin koristan za mišljenje raznih tehnika i praksi (računala, telekomputacija, pametni mobiteli, društveni mediji) koje se označava kao »novi medij«. Ova oznaka, nadalje, omogućuje nam razumjeti razliku između smislene kritike (političke geste poput one Aarona Swartza) i manje smislene kritike (bit-torrenting i drugi oblici piratstva na internetu).

Ključne riječi

događaj; novi medij; autorska prava; okviri; internet

Hrčak ID:

190387

URI

https://hrcak.srce.hr/190387

Datum izdavanja:

23.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: francuski njemački engleski

Posjeta: 4.098 *