Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Ocjena učinkovitosti zaposlenika kao pokretač uspjeha organizacije

Alan Šišinački
Boris Dobiš ; YPnet, s.r.o., Bratislava, Slovačka
Jelena Šišinački


Puni tekst: engleski pdf 638 Kb

str. 189-204

preuzimanja: 2.175

citiraj


Sažetak

Primjena metoda za ocjenjivanje učinkovitosti zaposlenika pruža niz prilika za organizacije i zaposlenike. Koristi za organizaciju i općenito organizacijsku kulturu prilično su jasni, no potrebna je ustrajna primjena sustava koji je razumljiv i prihvatljiv svim dionicima. Ključni dionici koji moraju biti uključeni u razvoj i primjenu sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika jesu: zaposlenici, predstavnici zaposlenika, sindikati, odjeli upravljanja ljudskim resursima, vođe timova, srednji menadžment, menadžment i uprava. Uključivanje ključnih dionika kao i njihova aktivna participacija, jasna komunikacija vezana uz razumijevanje procesa te konzistentan plan razvoja ključni su čimbenici uspjeha. Važno je da se prilikom razvoja sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika vodi računa o specifičnim potrebama pojedine organizacije koji će odražavati organizacijsku kulturu, viziju i temeljne vrijednosti, te poslovno okruženje i potrebe organizacije. Uz to, mora uvažavati eventualno prethodno iskustvo s primjenom sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika. Ocjenjivanje učinkovitosti zaposlenika trebalo bi obuhvatiti dva osnovna aspekta: 1. Izravni učinak zaposlenika (ŠTO ili SMART KPI) te dio koji se odnosi na ponašanje zaposlenika (KAKO). Kod ocjenjivanja učinka zaposlenika potrebno je naglasiti da je izrazito teško razviti sustav u kojemu je moguće u cijelosti isključiti subjektivnu komponentu vrednovanja supervizora kao i subjektivnost samog zaposlenika kojeg se ocjenjuje. Stoga je bitno da se razviju i primijene različiti alati kojima se minimizira subjektivnost u vrednovanju. Bitan element uspješnosti primjene sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika jasno je definiran proces revizije implementiranog sustava od strane svih dionika, kontinuirana nadogradnja sustava novim elementima koji odražavaju očekivana ponašanja i kompetencije ili jednostavno reflektiraju nove prilike i očekivanja u poslovnom okruženju. Razvojem organizacije te prihvaćanjem sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika, organizacija može početi razvijati i primjenjivati sljedeće važne elemente evaluacije: procjenu učinkovitosti menadžera i voditelja metodom 360º, kao na primjer sastavnog dijela Istraživanja zadovoljstva zaposlenika. Dodatne povratne informacije o kvaliteti primjene sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika omogućuju nam informacije o stvarnoj kvaliteti i uspješnosti primjene sustava za ocjenu učinkovitosti zaposlenika.

Ključne riječi

ocjena učinkovitosti zaposlenika; metoda 360º, KPI

Hrčak ID:

191744

URI

https://hrcak.srce.hr/191744

Datum izdavanja:

29.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.610 *