Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

NINO ŠKRABE I TRADICIJA PUČKE POZORNICE

Boris Senker orcid id orcid.org/0000-0001-5158-610X ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 201 Kb

str. 404-429

preuzimanja: 278

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 201 Kb

str. 404-429

preuzimanja: 406

citiraj


Sažetak

U prvom dijelu članka prikazuju se pogledi na amatersko i pučko kazalište izneseni u knjigama Lj. Marakovića (Pučka pozornica, 1929.) te A. Freudenreicha (Gluma, 1934. i Kazalište za narod, 1940.). Ističe se Marakovićevo ustrajavanje na razdvajanju amaterskoga od profesionalnog kazališta, a Freudenreichovo na njihovu nadopunjavanju, kao i stav obojice da je etička (u Marakovića i vjerska) sastavnica pučkog kazališta važnija od estetičke. U drugom dijelu analiziraju se dva pučka igrokaza N. Škrabe, Za kunu nade i Isus u snack-baru, u kojima autor problematizira ugroženost pojedinca i zajednice, napose obitelji, u tranzicijskom razdoblju te na tragu Marakovićeva i Freudenreichova viđenja pučkoga kazališta poziva na povratak tradicionalnim vrijednostima, prije svega na odbacivanje i socijalističkoga i liberalno kapitalističkoga materijalizma, a obnovu zajedništva, solidarnosti i vjere.

Ključne riječi

Nino Škrabe; Ljubomir Maraković; Aleksandar Freudenreich; amatersko kazalište; pučko kazalište

Hrčak ID:

192199

URI

https://hrcak.srce.hr/192199

Datum izdavanja:

8.5.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.777 *