Poslovna izvrsnost, Vol. 11 No. 2, 2017.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2017.11.2.23
MOTIVACIJA ZA IZBOR ZANIMANJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA U KONTEKSTU VISOKOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA U GOSPODARSTVU ZNANJA
Szabolcs Rámháp
; Széchenyi István University, Doctoral School of Regional-and Economic Sciences, Győr, Hungary
Dávid Nagy
; Széchenyi István University, Doctoral School of Regional-and Economic Sciences, Győr, Hungary
Ákos Országh
; Széchenyi István University, Doctoral School of Regional-and Economic Sciences, Győr, Hungary
János Rechnitzer
; Department of Regional Studies and Public Policy, Széchenyi István University, Győr, Hungary
Bálint Filep
; Department of Regional Studies and Public Policy, Széchenyi István University, Győr, Hungary
Sažetak
U 21. stoljeću došlo je do drastičnih socijalnih i gospodarskih promjena: započelo je razdoblje gospodarstva znanja. Zbog sve većeg značaja znanja, promijenila se i priroda znanja kao i očekivanja koja imamo od njega. Tradicionalni pristup u srednjoškolskom i visokom obrazovanju ne može zadovoljiti potrebe za kvalifi kacijama u strateškim industrijama.
Obrazovne institucije koje se bave stvaranjem znanja i njezinim iskorištavanjem, širenjem i reprodukcijom postali su podloga za društvo utemeljeno na znanju. Danas se uloga i zadaće visokoobrazovnih institucija ponovno ocjenjuju u cijeloj Europi, što će dovesti do novih pristupa u ekonomskim i socijalnim ulogama i projektima. Sveučilišta daju temeljni doprinos stvaranju i prilagodbi ljudskih resursa, a njihova uloga raste na regionalnoj razini. Visoko se cijeni uloga koju imaju visokoobrazovne institucije u potpori regionalnom upravljanju. Naše istraživanje usredotočuje se na karijernu motivaciju srednjoškolaca u sjevernom dijelu Zapadnog Podunavlja Mađarske, koje je najvažnije industrijsko središte u zemlji i središte mađarske automobilske industrije. Rad se temelji na anketi provedenoj među 2000 ispitanika. Njihova osobna motivacija određuje opstanak ustanova visokog
obrazovanja u sve jačoj konkurenciji, a može utjecati i na poboljšanje regionalne konkurentnosti. Istraživanje je upotrijebilo neke statističke metode poput određivanje frekvencija i prosjeka, tablicu frekvencija, analizu varijance te faktorsku i klaster analizu. Glavni cilj istraživanja je istaknuti vezu između visokog obrazovanja i regionalnog gospodarstva kroz primjer industrijske regije Đura (Jura) te pokazati kako kvalitetna
industrija u gospodarstvu znanja može utjecati na karijernu motivaciju mladih ljudi prilikom biranja područja budućeg obrazovanja, te odrediti njihova očekivanja u pogledu mogućnosti zapošljavanja i budućeg prihoda na tržištu rada u budućnosti, kao i bi li umjesto toga odabrali iseljavanje.
Ključne riječi
motivacija za izbor zanimanja; srednjoškolski učenici; gospodarstvo znanja; sjeverni dio Zapadnog Podunavlja; Mađarska
Hrčak ID:
192698
URI
Datum izdavanja:
20.12.2017.
Posjeta: 2.638 *