Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/pi-be/2017.11.2.23

MOTIVACIJA ZA IZBOR ZANIMANJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA U KONTEKSTU VISOKOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA U GOSPODARSTVU ZNANJA

Szabolcs Rámháp ; Széchenyi István University, Doctoral School of Regional-and Economic Sciences, Győr, Hungary
Dávid Nagy ; Széchenyi István University, Doctoral School of Regional-and Economic Sciences, Győr, Hungary
Ákos Országh ; Széchenyi István University, Doctoral School of Regional-and Economic Sciences, Győr, Hungary
János Rechnitzer ; Department of Regional Studies and Public Policy, Széchenyi István University, Győr, Hungary
Bálint Filep ; Department of Regional Studies and Public Policy, Széchenyi István University, Győr, Hungary


Puni tekst: engleski pdf 540 Kb

str. 23-37

preuzimanja: 959

citiraj


Sažetak

U 21. stoljeću došlo je do drastičnih socijalnih i gospodarskih promjena: započelo je razdoblje gospodarstva znanja. Zbog sve većeg značaja znanja, promijenila se i priroda znanja kao i očekivanja koja imamo od njega. Tradicionalni pristup u srednjoškolskom i visokom obrazovanju ne može zadovoljiti potrebe za kvalifi kacijama u strateškim industrijama.
Obrazovne institucije koje se bave stvaranjem znanja i njezinim iskorištavanjem, širenjem i reprodukcijom postali su podloga za društvo utemeljeno na znanju. Danas se uloga i zadaće visokoobrazovnih institucija ponovno ocjenjuju u cijeloj Europi, što će dovesti do novih pristupa u ekonomskim i socijalnim ulogama i projektima. Sveučilišta daju temeljni doprinos stvaranju i prilagodbi ljudskih resursa, a njihova uloga raste na regionalnoj razini. Visoko se cijeni uloga koju imaju visokoobrazovne institucije u potpori regionalnom upravljanju. Naše istraživanje usredotočuje se na karijernu motivaciju srednjoškolaca u sjevernom dijelu Zapadnog Podunavlja Mađarske, koje je najvažnije industrijsko središte u zemlji i središte mađarske automobilske industrije. Rad se temelji na anketi provedenoj među 2000 ispitanika. Njihova osobna motivacija određuje opstanak ustanova visokog
obrazovanja u sve jačoj konkurenciji, a može utjecati i na poboljšanje regionalne konkurentnosti. Istraživanje je upotrijebilo neke statističke metode poput određivanje frekvencija i prosjeka, tablicu frekvencija, analizu varijance te faktorsku i klaster analizu. Glavni cilj istraživanja je istaknuti vezu između visokog obrazovanja i regionalnog gospodarstva kroz primjer industrijske regije Đura (Jura) te pokazati kako kvalitetna
industrija u gospodarstvu znanja može utjecati na karijernu motivaciju mladih ljudi prilikom biranja područja budućeg obrazovanja, te odrediti njihova očekivanja u pogledu mogućnosti zapošljavanja i budućeg prihoda na tržištu rada u budućnosti, kao i bi li umjesto toga odabrali iseljavanje.

Ključne riječi

motivacija za izbor zanimanja; srednjoškolski učenici; gospodarstvo znanja; sjeverni dio Zapadnog Podunavlja; Mađarska

Hrčak ID:

192698

URI

https://hrcak.srce.hr/192698

Datum izdavanja:

20.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.054 *