Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo45.124.7394
Poticanje kreativnih sposobnosti učenika glazbenih škola
Blaženka Bačlija Sušić
orcid.org/0000-0002-0984-765X
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Radojka Sućeska Ligutić
; Glazbeno učilište Elly Bašić, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se želi ukazati na važnost poticanja kreativnosti učenika u glazbenoj naobrazbi. S obzirom na to da prijedlog Nacionalnog kurikuluma za umjetničko obrazovanje nije zaživio u odgojno obrazovnoj praksi, pozornost je usmjerena na postojeće nastavne planove i programe za osnovne glazbene škole i osnovne plesne škole (2006), i to osobito na plan i program za osnovnu školu Funkcionalne muzičke pedagogije. Na temelju triangulacije, putem anketnih upitnika te polustrukturiranog intervjua, istraženo je na koji se način u nastavnoj praksi glazbene škole koja radi prema programu Funkcionalne muzičke pedagogije primjenjuju kreativni oblici i metode rada kojima se potiče kreativnost i inovativnost učenika. Dobiveni rezultati ukazuju da ispitani nastavnici imaju visoko razvijenu svijest o značaju kreativnosti za djetetov cjeloviti razvoj te potiču učenike na samostalno rješavanje određenih problema u nastavi. Koriste različite načine za poticanje kreativnosti, pri čemu se improvizacija kao metodički postupak više koristi na nastavi solfeggia nego instrumenta.
Ključne riječi
Funkcionalna muzička pedagogija; glazbena naobrazba; kreativni oblici i metode rada; kreativnost; nastavnici
Hrčak ID:
192817
URI
Datum izdavanja:
23.10.2017.
Posjeta: 3.033 *