Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/mo45.124.7394

Poticanje kreativnih sposobnosti učenika glazbenih škola

Blaženka Bačlija Sušić orcid id orcid.org/0000-0002-0984-765X ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Radojka Sućeska Ligutić ; Glazbeno učilište Elly Bašić, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 400 Kb

str. 73-94

preuzimanja: 1.237

citiraj


Sažetak

U radu se želi ukazati na važnost poticanja kreativnosti učenika u glazbenoj naobrazbi. S obzirom na to da prijedlog Nacionalnog kurikuluma za umjetničko obrazovanje nije zaživio u odgojno obrazovnoj praksi, pozornost je usmjerena na postojeće nastavne planove i programe za osnovne glazbene škole i osnovne plesne škole (2006), i to osobito na plan i program za osnovnu školu Funkcionalne muzičke pedagogije. Na temelju triangulacije, putem anketnih upitnika te polustrukturiranog intervjua, istraženo je na koji se način u nastavnoj praksi glazbene škole koja radi prema programu Funkcionalne muzičke pedagogije primjenjuju kreativni oblici i metode rada kojima se potiče kreativnost i inovativnost učenika. Dobiveni rezultati ukazuju da ispitani nastavnici imaju visoko razvijenu svijest o značaju kreativnosti za djetetov cjeloviti razvoj te potiču učenike na samostalno rješavanje određenih problema u nastavi. Koriste različite načine za poticanje kreativnosti, pri čemu se improvizacija kao metodički postupak više koristi na nastavi solfeggia nego instrumenta.

Ključne riječi

Funkcionalna muzička pedagogija; glazbena naobrazba; kreativni oblici i metode rada; kreativnost; nastavnici

Hrčak ID:

192817

URI

https://hrcak.srce.hr/192817

Datum izdavanja:

23.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.033 *