Izvorni znanstveni članak
SPOLNE RAZLIKE U UPORABI STRATEGIJA UČENJA, MOTIVACIJI I KOMUNIKACIJSKOJ JEZIČNOJ KOMPETENCIJI U NJEMAČKOM I ENGLESKOM KAO STRANIM JEZICIMA
Manuela Karlak
orcid.org/0000-0001-8782-7876
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Vesna Bagarić Medve
orcid.org/0000-0001-9049-9295
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja koje se prikazuje u ovome radu bio je provjeriti postoje li u hrvatskome kontekstu ovladavanja inim jezikom razlike između učenica i učenika njemačkoga/engleskoga jezika u učestalosti uporabe strategija učenja, intenzitetu motivacije i razini komunikacijske jezične kompetencije. Rezultati su pokazali da učenice statistički značajno češće rabe sve tipove strategija učenja u odnosu na učenike te da su značajno više motivirane u određenim dimenzijama motivacije. Nalazi ukazuju i da učenici engleskog u odnosu na učenice postižu statistički značajno više rezultate u standardiziranome vrjednovanju, dok u njemačkome jeziku nisu utvrđene spolne razlike, i to neovisno o vrsti vrjednovanja komunikacijske jezične kompetencije.
Ključne riječi
individualne razlike u učenju; strategije učenja jezika; ovladavanje stranim jezikom
Hrčak ID:
193101
URI
Datum izdavanja:
15.12.2017.
Posjeta: 2.111 *