Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SPOLNE RAZLIKE U UPORABI STRATEGIJA UČENJA, MOTIVACIJI I KOMUNIKACIJSKOJ JEZIČNOJ KOMPETENCIJI U NJEMAČKOM I ENGLESKOM KAO STRANIM JEZICIMA

Manuela Karlak orcid id orcid.org/0000-0001-8782-7876 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Vesna Bagarić Medve orcid id orcid.org/0000-0001-9049-9295 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 547 Kb

str. 163-183

preuzimanja: 469

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja koje se prikazuje u ovome radu bio je provjeriti postoje li u hrvatskome kontekstu ovladavanja inim jezikom razlike između učenica i učenika njemačkoga/engleskoga jezika u učestalosti uporabe strategija učenja, intenzitetu motivacije i razini komunikacijske jezične kompetencije. Rezultati su pokazali da učenice statistički značajno češće rabe sve tipove strategija učenja u odnosu na učenike te da su značajno više motivirane u određenim dimenzijama motivacije. Nalazi ukazuju i da učenici engleskog u odnosu na učenice postižu statistički značajno više rezultate u standardiziranome vrjednovanju, dok u njemačkome jeziku nisu utvrđene spolne razlike, i to neovisno o vrsti vrjednovanja komunikacijske jezične kompetencije.

Ključne riječi

individualne razlike u učenju; strategije učenja jezika; ovladavanje stranim jezikom

Hrčak ID:

193101

URI

https://hrcak.srce.hr/193101

Datum izdavanja:

15.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.111 *