Izvorni znanstveni članak
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije
Anela Nikčević-Milković
orcid.org/0000-0001-6216-456X
; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, Gospić, Hrvatska
Denis Jurković
orcid.org/0000-0003-4408-5117
; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, Gospić, Hrvatska
Sažetak
U istraživanju su ispitani stavovi učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije. Rezultati su pokazali da s većom potporom škole učitelji i nastavnici imaju pozitivnije stavove prema metodičkodidaktičkim aspektima rada, individualizaciji nastave te stručnom usavršavanju i suradnji. Što je suradnja s roditeljima manja nastavnici osnovnih škola imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkom oblikovanju nastave, kompetentniji su u radu, više primjenjuju individualizaciju programa te se više stručno usavršavaju i surađuju. Suprotno, nastavnici srednjih škola imaju pozitivne stavove prema suradnji s roditeljima ovih učenika. S dobi i nižim obrazovanjem učitelja stavovi prema uključivanju ovih učenika u sustav su pozitivniji, što je suprotno očekivanjima. Inkluzivna kultura škole saživjela je u školama u ovoj županiji što se vidi iz pretežno pozitivnih stavova učitelja prema inkluziji, statistički značajno više u osnovnim školama nego u srednjim školama, ali ima još prostora za njeno unapređivanje.
Ključne riječi
obrazovna inkluzija; osnovne i srednje škole; stavovi; učenici s teškoćama u razvoju; učitelji i nastavnici
Hrčak ID:
193668
URI
Datum izdavanja:
7.12.2017.
Posjeta: 3.376 *