Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije

Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, Gospić, Hrvatska
Denis Jurković orcid id orcid.org/0000-0003-4408-5117 ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, Gospić, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 447 Kb

str. 527-555

preuzimanja: 1.414

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 447 Kb

str. 556-556

preuzimanja: 255

citiraj


Sažetak

U istraživanju su ispitani stavovi učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije. Rezultati su pokazali da s većom potporom škole učitelji i nastavnici imaju pozitivnije stavove prema metodičkodidaktičkim aspektima rada, individualizaciji nastave te stručnom usavršavanju i suradnji. Što je suradnja s roditeljima manja nastavnici osnovnih škola imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkom oblikovanju nastave, kompetentniji su u radu, više primjenjuju individualizaciju programa te se više stručno usavršavaju i surađuju. Suprotno, nastavnici srednjih škola imaju pozitivne stavove prema suradnji s roditeljima ovih učenika. S dobi i nižim obrazovanjem učitelja stavovi prema uključivanju ovih učenika u sustav su pozitivniji, što je suprotno očekivanjima. Inkluzivna kultura škole saživjela je u školama u ovoj županiji što se vidi iz pretežno pozitivnih stavova učitelja prema inkluziji, statistički značajno više u osnovnim školama nego u srednjim školama, ali ima još prostora za njeno unapređivanje.

Ključne riječi

obrazovna inkluzija; osnovne i srednje škole; stavovi; učenici s teškoćama u razvoju; učitelji i nastavnici

Hrčak ID:

193668

URI

https://hrcak.srce.hr/193668

Datum izdavanja:

7.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.376 *