Izvorni znanstveni članak
Stavovi hrvatskih i poljskih učitelja primarnog obrazovanja prema inkluzivnom obrazovanju djece s teškoćama
Katarzyna Ćwirynkało
orcid.org/0000-0003-2305-6069
; Faculty of Social Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Tamara Kisovar-Ivanda
orcid.org/0000-0001-7556-6955
; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Croatia
Jess L. Gregory
orcid.org/0000-0003-1343-0563
; Educational Leadership and Policy Studies, Southern Connecticut State University, New Haven, United States of America
Agnieszka Żyta
orcid.org/0000-0002-2504-7257
; Faculty of Social Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Aleksandra Arciszewska
; Department of Affective Disorders, Chair of Psychiatry, Jagiellonian University Medical College, Poland
Smiljana Zrilić
; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Croatia
Sažetak
Inkluzivno obrazovanje privlači sve više pozornosti vlada diljem svijeta. Hrvatska i Poljska, kao članice Europske unije i zemlje koje su ratificirale Konvenciju o ljudskim pravima osoba s invaliditetom, posvećuju pozornost pitanjima povezanim s poboljšanjem kvalitete obrazovanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Cilj je ovoga rada bio ispitati stavove hrvatskih i poljskih učitelja primarnog prema inkluzivnom obrazovanju spomenute skupine djece u redovitim osnovnoškolskim razredima.Uzorak se sastojao od 98 učitelja primarnog obrazovanja iz Hrvatske (N=50) i Poljske (N=48). U istraživanju je korišten dijagnostički upitnik sa skalom učiteljskih stavova prema inkluziji (TATIS) (Cullen, Gregory i Noto, 2010). Instrumentom su mjerene tri glavne sastavnice stavova: učiteljska percepcija učenika s blažim do umjerenim teškoćama (POS), njihova uvjerenja povezana s učinkovitošću inkluzije (BEI) i percepcija profesionalne uloge i funkcije (PRF) kao i opći učiteljski stavovi o inkluziji. Uočeno je da su poljski učitelji iskazali značajno više vrijednosti na dvjema subskalama: POS i BEI. Nadalje je uočena povezanost dobi i mjesta življenja učitelja s njihovim stavovima u objema promatranim skupinama. U radu se raspravlja o implikacijama navedenoga za obrazovnu praksu.
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanj; djeca s teškoćama; stavovi učitelja
Hrčak ID:
193758
URI
Datum izdavanja:
16.2.2018.
Posjeta: 2.473 *