Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi hrvatskih i poljskih učitelja primarnog obrazovanja prema inkluzivnom obrazovanju djece s teškoćama

Katarzyna Ćwirynkało orcid id orcid.org/0000-0003-2305-6069 ; Faculty of Social Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Tamara Kisovar-Ivanda orcid id orcid.org/0000-0001-7556-6955 ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Croatia
Jess L. Gregory orcid id orcid.org/0000-0003-1343-0563 ; Educational Leadership and Policy Studies, Southern Connecticut State University, New Haven, United States of America
Agnieszka Żyta orcid id orcid.org/0000-0002-2504-7257 ; Faculty of Social Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Aleksandra Arciszewska ; Department of Affective Disorders, Chair of Psychiatry, Jagiellonian University Medical College, Poland
Smiljana Zrilić ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 372 Kb

str. 252-264

preuzimanja: 1.167

citiraj


Sažetak

Inkluzivno obrazovanje privlači sve više pozornosti vlada diljem svijeta. Hrvatska i Poljska, kao članice Europske unije i zemlje koje su ratificirale Konvenciju o ljudskim pravima osoba s invaliditetom, posvećuju pozornost pitanjima povezanim s poboljšanjem kvalitete obrazovanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Cilj je ovoga rada bio ispitati stavove hrvatskih i poljskih učitelja primarnog prema inkluzivnom obrazovanju spomenute skupine djece u redovitim osnovnoškolskim razredima.Uzorak se sastojao od 98 učitelja primarnog obrazovanja iz Hrvatske (N=50) i Poljske (N=48). U istraživanju je korišten dijagnostički upitnik sa skalom učiteljskih stavova prema inkluziji (TATIS) (Cullen, Gregory i Noto, 2010). Instrumentom su mjerene tri glavne sastavnice stavova: učiteljska percepcija učenika s blažim do umjerenim teškoćama (POS), njihova uvjerenja povezana s učinkovitošću inkluzije (BEI) i percepcija profesionalne uloge i funkcije (PRF) kao i opći učiteljski stavovi o inkluziji. Uočeno je da su poljski učitelji iskazali značajno više vrijednosti na dvjema subskalama: POS i BEI. Nadalje je uočena povezanost dobi i mjesta življenja učitelja s njihovim stavovima u objema promatranim skupinama. U radu se raspravlja o implikacijama navedenoga za obrazovnu praksu.

Ključne riječi

inkluzivno obrazovanj; djeca s teškoćama; stavovi učitelja

Hrčak ID:

193758

URI

https://hrcak.srce.hr/193758

Datum izdavanja:

16.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.473 *