Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2368

Odnos između J1/J2 pismenosti i ovladavanja trećim jezikom

Laleh Moghtadi ; Department of Foreign Languages, Nourabad Mamasani Branch, Islamic Azad University


Puni tekst: hrvatski pdf 317 Kb

str. 1233-1264

preuzimanja: 403

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 317 Kb

str. 1233-1264

preuzimanja: 222

citiraj


Sažetak

U ovom je istraživanju analizirana uloga pismenosti na prvom (J1) i drugom (J2) jeziku u ovladavanju trećim (J3) jezikom kod dvojezičnih ispitanica koje su usvajale relativne rečenice na engleskom jeziku. Pritom se koristio korelacijski nacrt istraživanja u kojem je sudjelovalo 100 učenica srednje škole, odabranih iz dvaju obrazovnih područja u Tabrizu (grad u Iranu u kojem se govori azerski jezik). Od instrumenata su se koristili: test engleskog jezika (eng. The Oxford Solutions Placement Test), upitnik i dva testa za provjeru znanja o sintaktičkim strukturama. Statističke su analize otkrile da: (1) ne postoji značajna korelacija između razine pismenosti na prvom jeziku kod dvojezičnih učenica i njihova usvajanja relativnih rečenica na engleskom kao trećem jeziku; (2) postoji značajna korelacija između razine pismenosti na drugom jeziku kod dvojezičnih učenica i njihova usvajanja relativnih rečenica na engleskom kao trećem jeziku.

Ključne riječi

dvojezičnost; prvi i drugi jezik; vještine čitanja i pisanja; ovladavanje trećim jezikom

Hrčak ID:

193778

URI

https://hrcak.srce.hr/193778

Datum izdavanja:

29.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.273 *