Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612

Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa

Željka Knežević ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb

str. 13-33

preuzimanja: 333

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 285 Kb

str. 13-33

preuzimanja: 345

citiraj


Sažetak

Višejezični pristup učenju stranih jezika stavlja učitelje stranih jezika pred izazov objedinjenog razvoja višejezične i međukulturne kompetencije učenika. Kako bi se dao odgovor na pitanje jesu li učitelji engleskog i njemačkog jezika po završetku svog inicijalnog obrazovanja spremni za ostvarenje tih ciljeva u nastavi, istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u deset studijskih programa prema kojima se obrazuju učitelji engleskog i njemačkog jezika u Hrvatskoj. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize sadržaja u silabima pojedinih obveznih kolegija svakog studijskog programa pokazuju da su, ukupno gledano, i u studijskim programima engleskog, i u studijskim programima njemačkog jezika sadržaji za razvoj međukulturne kompetencije zastupljeni u vrlo malom broju, a zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične kompetencije u gotovo je svim analiziranim studijskim programima neznatna. Navedeno upućuje na zaključak da postojeće inicijalno obrazovanje učitelja engleskog i njemačkog jezika ne osposobljava u dovoljnoj mjeri za zahtjeve koje pred njih stavlja višejezični pristup učenju stranih jezika.

Ključne riječi

inicijalno obrazovanje učitelja engleskog i njemačkog jezika; međukulturna kompetencija; nastava stranih jezika; višejezična kompetencija; višejezični pristup učenju jezika

Hrčak ID:

193796

URI

https://hrcak.srce.hr/193796

Datum izdavanja:

3.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.913 *