Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa
Željka Knežević
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb
str. 13-33
preuzimanja: 333
citiraj
APA 6th Edition
Knežević, Ž. (2017). Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa. Croatian Journal of Education, 19 (Sp.Ed.2), 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
MLA 8th Edition
Knežević, Željka. "Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. Sp.Ed.2, 2017, str. 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Knežević, Željka. "Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa." Croatian Journal of Education 19, br. Sp.Ed.2 (2017): 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Harvard
Knežević, Ž. (2017). 'Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa', Croatian Journal of Education, 19(Sp.Ed.2), str. 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Vancouver
Knežević Ž. Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.12.2024.];19(Sp.Ed.2):13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
IEEE
Ž. Knežević, "Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa", Croatian Journal of Education, vol.19, br. Sp.Ed.2, str. 13-33, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Puni tekst: engleski pdf 285 Kb
str. 13-33
preuzimanja: 345
citiraj
APA 6th Edition
Knežević, Ž. (2017). Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa. Croatian Journal of Education, 19 (Sp.Ed.2), 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
MLA 8th Edition
Knežević, Željka. "Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. Sp.Ed.2, 2017, str. 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Knežević, Željka. "Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa." Croatian Journal of Education 19, br. Sp.Ed.2 (2017): 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Harvard
Knežević, Ž. (2017). 'Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa', Croatian Journal of Education, 19(Sp.Ed.2), str. 13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Vancouver
Knežević Ž. Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.12.2024.];19(Sp.Ed.2):13-33. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
IEEE
Ž. Knežević, "Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? – Analiza studijskih programa", Croatian Journal of Education, vol.19, br. Sp.Ed.2, str. 13-33, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612
Sažetak
Višejezični pristup učenju stranih jezika stavlja učitelje stranih jezika pred izazov objedinjenog razvoja višejezične i međukulturne kompetencije učenika. Kako bi se dao odgovor na pitanje jesu li učitelji engleskog i njemačkog jezika po završetku svog inicijalnog obrazovanja spremni za ostvarenje tih ciljeva u nastavi, istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u deset studijskih programa prema kojima se obrazuju učitelji engleskog i njemačkog jezika u Hrvatskoj. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize sadržaja u silabima pojedinih obveznih kolegija svakog studijskog programa pokazuju da su, ukupno gledano, i u studijskim programima engleskog, i u studijskim programima njemačkog jezika sadržaji za razvoj međukulturne kompetencije zastupljeni u vrlo malom broju, a zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične kompetencije u gotovo je svim analiziranim studijskim programima neznatna. Navedeno upućuje na zaključak da postojeće inicijalno obrazovanje učitelja engleskog i njemačkog jezika ne osposobljava u dovoljnoj mjeri za zahtjeve koje pred njih stavlja višejezični pristup učenju stranih jezika.
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje učitelja engleskog i njemačkog jezika; međukulturna kompetencija; nastava stranih jezika; višejezična kompetencija; višejezični pristup učenju jezika
Hrčak ID:
193796
URI
https://hrcak.srce.hr/193796
Datum izdavanja:
3.8.2017.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 1.913
*