Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2625

Koncept različitosti u nastavi književnosti − komparativna analiza programa za prvi ciklus nastave u Hrvatskoj i Srbiji

Bojan Marković ; Teacher Education Faculty, University of Belgrade
Višnja Mićić ; Teacher Education Faculty, University of Belgrade
Vladimir Vukomanović ; Teacher Education Faculty, University of Belgrade


Puni tekst: hrvatski pdf 169 Kb

str. 35-48

preuzimanja: 387

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 169 Kb

str. 35-48

preuzimanja: 226

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra prisutnost koncepta različitosti u izboru književnih tekstova za djecu koje propisuju nastavni programi u Hrvatskoj i Srbiji. Komparativna analiza polazi od popisa tekstova za prvi ciklus školovanja u oba programa i uočavanja koncepta različitosti u samim programskim koncepcijama (transcedentno tekstu), ali i sadržajima, putem analize prisustva najšire shvaćene teme različitosti u tim tekstovima (imanentno tekstu).
U tekstovima propisanim u RH i RS s obzirom na polje tematizacije razlika se u najvećoj mjeri može pripisati prirodi djela, a ne programskoj i koncepcijskoj obrazovnoj politici važećih programa. U radu se iznose rezultati analiza programa koji su koncepcijski sasvim različiti. U odnosu na koncept različitosti u djelima oba programa razmatra se niz problema koji prate fenomen razlike.
Cilj je rada usporediti obrazovne strategije nastave književnosti dviju zemalja – Hrvatske i Srbije – na primjeru analize prisustva koncepta različitosti u izboru književnog teksta.

Ključne riječi

identitet; interkulturalnost; izborni tekst; obavezni tekst

Hrčak ID:

193799

URI

https://hrcak.srce.hr/193799

Datum izdavanja:

3.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.583 *