Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691

Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture

Jelena Alić ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar


Puni tekst: engleski pdf 177 Kb

str. 171-188

preuzimanja: 240

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 177 Kb

str. 171-188

preuzimanja: 744

citiraj


Sažetak

U okviru kinezioloških aktivnosti, a uzimajući u obzir Nichollsovu teoriju ciljne orijentacije, razlikujemo usmjerenost na zadatak odnosno razvoj vještine i usmjerenost na izvedbu odnosno rezultat, prema kojoj učenici prosuđuju vlastitu kompetentnost.
Osnovni cilj i značaj rada bio je utvrditi postojanje spolnih razlika u usmjerenosti prema zadatku i prema rezultatu kod učenika srednjih škola. Uzorak ispitanika oblikovan je od ukupno 211 učenika i učenica u dobi od 14 do 17 godina (N=211, Nž=80, Nm=131). Individualne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca procijenjene su Upitnikom ciljne orijentacije u sportu-TEOSQ (Duda i sur., 1995, adaptirala za hrvatsku populaciju Barić, 2001). Izračunati su osnovni deskriptivni pokazatelji, a t-test je primijenjen za ispitivanje razlika u ciljnoj orijentaciji s obzirom na spol. Rezultati pokazuju da postoje spolne razlike u usmjerenosti na rezultat. Iako su učenici više usmjereni na rezultat od učenica (t=-3.9; p=0.00), rezultati ukazuju na to da su i učenici i učenice dominantno usmjereni na zadatak. Zaključuje se da srednjoškolci imaju poželjnu ciljnu orijentaciju koja učenike usmjerava prema učenju novih vještina, postizanju osobnog napretka, kao i izvršavanju postavljenih zadataka.

Ključne riječi

adolescenti; motivacija; spol; usmjerenost na rezultat; usmjerenost na zadatak

Hrčak ID:

193791

URI

https://hrcak.srce.hr/193791

Datum izdavanja:

3.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.032 *