Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Strateški menadžment u uvjetima globalizacije poslovanja

Davor perkov orcid id orcid.org/0000-0001-5426-443X ; Libertas međunarodno sveučilište
Ninoslav Gregurić-Bajza
Matej Perkov


Puni tekst: hrvatski pdf 163 Kb

str. 81-94

preuzimanja: 2.237

citiraj


Sažetak

U ovome radu se analiziraju teorijske postavke globalizacije i globalnog strateškog menadžmenta,
te načini kako internacionalna ili globalna strategija rasta poslovnih organizacija
utječe na tržišnu poziciju, odnosno na neutraliziranje rizika koji proizlaze iz takvih ključnih
odluka. Brojne promjene u različitim područjima, a posebice u ekonomiji zadnjih desetljeća,
u izravnoj su povezanosti s procesom globalizacije. Uslijed tih promjena, poslovne
organizacije su prisiljene internacionalizirati svoje aktivnosti jer oslanjanjem samo na domaće
tržište dolazi u pitanje i puki opstanak. Pri pokušaju stvaranja vrijednosti iz međunarodnog
poslovanja, valja uvažiti paradigmu da je globalno poslovno okruženje definirano
razlikama koje donose granice nacionalnih država. U tom smislu, postoje diferencirane
varijable između internacionalne strategije i globalne strategije što se u ovome radu može
uočiti i iz obrađenih primjera japanske Toyote i švedske kompanije IKEA. Globalni strateški
menadžment jeproces oblikovanja koherentne, koordinirane, integrirane i unificirane
strategije kojom poslovna organizacija globalizira svoje strateško ponašanje u različitim
zemljama standardizacijom ponude, konfiguracijom i koordinacijom aktivnosti i integracijom
kompetitivnih poslovnih poteza. Cilj ovoga rada je istražiti pojam, značenje, osobitosti,
pojavne oblike i multidimenzionalne utjecaje globalnog strateškog menadžmenta na
poslovne organizacije i ekonomske zakonitosti koje posljedično ubrzano mijenjaju svoje
značenje i sadržaj. Istraživačka hipoteza je da uspjeh globalne razvojne strategije poslovne
organizacije zavisi o stupnju uvažavanja regionalnih specifičnosti, te političkih, kulturnih,
društvenih i ekonomskih razlika između pojedinih zemalja.

Ključne riječi

strategija; globalni strateški menadžment; internacionalna i globalna strategija; Toyota; IKEA

Hrčak ID:

195844

URI

https://hrcak.srce.hr/195844

Datum izdavanja:

26.2.2018.

Posjeta: 3.604 *