Stručni rad
Strategije brendiranja hrvatskih kompanija na globaliziranom tržištu
Zoran Stanko
; Libertas međunarodno sveučilište
Goran Kalajdžić
orcid.org/0000-0002-0243-3446
Sažetak
Zbog sve dinamičnijeg tržišnog okruženja i rastuće konkurentnosti, hrvatskim kompanijama
postaje sve teže ostvarivati zadovoljavajuću potražnju za svojim proizvodima, što utječe
na smanjenje dobiti. Jedan od ključnih faktora uspješnih inozemnih kompanija je njihov
sustavan pristup procesu brendiranja koji hrvatske kompanije do ulaska u Europsku uniju
nisu imale potrebu razvijati na relativno „zatvorenom i štićenom hrvatskom tržitu.” Cilj
ovog istraživanja je pridonijeti razvoju svijesti i sposobnosti interesnih skupina: vlasnika
tvrtki, marketinških djelatnika i znanstvene zajednice te utvrditi kako je strateško planiranje
brendiranja jedini pravi odgovor na izazove u tržišnom okruženju. Na temelju teorijskog
i empirijskog istraživanja jasno je utvrđena pozitivna korelacija između planskog
brendiranja i koristi, kako za kompanije tako i za društvo u cjelini te na osnovi uspješne
poslovne prakse prikazani su inovativni pristupi u procesu planiranja brendiranja te moguće
stategije brendiranja hrvatskih kompanija.
Ključne riječi
konkurencija; tržište; obećanje marke; percepcija; pozicioniranje; brendiranje; vrijednost marke
Hrčak ID:
195848
URI
Datum izdavanja:
26.2.2018.
Posjeta: 2.540 *